- lör 03 jan 2015, 12:12
Intressant att ni tog upp det här med den inbyggda USB. Så sent som igår såg jag USB-uttaget när jag tog upp mobilens laddkabel ur mittfacket, hade glömt att det fanns ett USB där :). Men då kom jag att tänka på att göra som bem skriver och banta bort eftermarknadsladduttaget i cigguttaget och låta kabeln slinka ut lite smidigt ur mittfacket istället. Men frågan är om det är samma kraft i det inbyggda uttaget som i mitt fall Sony USB-laddare i cigguttaget. Vet när småtjejer laddat sina iPhones i eftermarknadsstereon i 740in. Då kommer det inte upp i displayen att dom laddar, men dom hålls vid liv eller laddar ytterst långsamt ändå fast det inte syns.
På tal om mobilen. Min Volvos mest nyttiga funktion/tillbehör: Platsen åt mobilen ovanför drickahållarna under jalusin. Min mobil passar perfekt där
-)
bem skrev:USB uttaget använder jag så fort jag använder navigationsapp:en (TomTom Skandinavien) i min iPhone. Utan strömförsörjning till mobilen tar batteriet snabbt slut i mobilen. Man annars är det inte ofta USB uttagen kommer till användning.
/Bo
CMD skrev:Min bils mest onödiga pryl? Tja...bakrutetorkaren ligger ju nära till hands, i övrigt vet jag inte om de är så mycket onödiga saker i den? USB-uttaget känns ju lite överflödigt när man har BT-koppling till telefon och Spotify.Håller med CMD! Bakrutetorkaren kan jag använda på jobbets bilar där jag skiter i om torkararmen bryts sönder eller om bakrutan blir repig. Hade en begagnad Passat förut där tidigare ägaren hade kört flitigt med bakrutetorkaren så rutan var totalrepig, där kunde jag köra ibland eftersom skadan redan var skedd :D
Intressant att ni tog upp det här med den inbyggda USB. Så sent som igår såg jag USB-uttaget när jag tog upp mobilens laddkabel ur mittfacket, hade glömt att det fanns ett USB där :). Men då kom jag att tänka på att göra som bem skriver och banta bort eftermarknadsladduttaget i cigguttaget och låta kabeln slinka ut lite smidigt ur mittfacket istället. Men frågan är om det är samma kraft i det inbyggda uttaget som i mitt fall Sony USB-laddare i cigguttaget. Vet när småtjejer laddat sina iPhones i eftermarknadsstereon i 740in. Då kommer det inte upp i displayen att dom laddar, men dom hålls vid liv eller laddar ytterst långsamt ändå fast det inte syns.
På tal om mobilen. Min Volvos mest nyttiga funktion/tillbehör: Platsen åt mobilen ovanför drickahållarna under jalusin. Min mobil passar perfekt där