- lör 03 jan 2015, 12:21
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Bilia är trevliga på alla sätt och vis och hjälpsamma. Men tyvärr är dom inget annat är reservdelsförsäljare. Dom kan således ingenting egentligen. Några har egna erfarenheter osv men det är nog inte så många? Dom lyckades inte ens hitta Tryckgivaren om då så ens sökte i systemet. Så jag fick ge dom artikelnummer för dom hittade inget alls. Så det var helt lönlöst att fråga om rören är uppgraderade. Får skicka iväg ett email till Volvo Cars eller någon Biliaanläggning så dom kan göra lite research.
Det kom ut lite kondens ur den gamla givaren men risken är väl att det pågått för länge. Hoppas den nya givaren är mer motståndig mot fukt/kondens.
Bytte givaren direkt på plats för det är inte roligt att köra bilen i limp home läge och knappt går att gasa! Nu mår bilen bra igen tills nästa gång :)
On the bright side... Gjorde felsökningen själv vilket hade kostat 1800:- på Bilia. Givaren kostade 1250:-. Så DICE/VIDA har ytterligare besparat mig pengar. En bra investering. Kunde köpt givaren för 20% mindre(känner en Volvoanställd) men då måste jag vänta tills tidigast Onsdag och det orkar eller vill jag inte!
Så god fortsättning till er alla! :) :)
Det kom ut lite kondens ur den gamla givaren men risken är väl att det pågått för länge. Hoppas den nya givaren är mer motståndig mot fukt/kondens.
Bytte givaren direkt på plats för det är inte roligt att köra bilen i limp home läge och knappt går att gasa! Nu mår bilen bra igen tills nästa gång :)
On the bright side... Gjorde felsökningen själv vilket hade kostat 1800:- på Bilia. Givaren kostade 1250:-. Så DICE/VIDA har ytterligare besparat mig pengar. En bra investering. Kunde köpt givaren för 20% mindre(känner en Volvoanställd) men då måste jag vänta tills tidigast Onsdag och det orkar eller vill jag inte!
Så god fortsättning till er alla! :) :)
[img]http//spj4hd.png[/img]If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
- By Gelis