- sön 21 dec 2014, 15:48
Ambitionen hos den förra regeringen (nya i vår?) var ju att det skulle blir så dyrt att överklaga parkeringsböter, att ingen ville ta risken.
Jag tror också att man får en mer seriös hantering i Hovrätten. Jag har sett flera mål som tyder på det, men jag vet inte om det innebär en fördyring. Någon annan får fylla i där.
wiik skrev: Om jag förstått det rätt kostar det mig inget extra att dra saken vidare till tingsrätten? Hur blir det om man vill dra det ännu längre? Jag har inte så höga tankar om tinget då jag redan varit där en gång i ett parkeringsärende (står om det tidigare i denna tråd). Den gången var det ett ganska speciellt fall då p-bolaget var under namnbyte och deras märkliga skyltning blev extra förvillande p.g.a det. Jag upplevde då (liksom korrespondensen med polismyndigheten nu) att min klagan endast var en formalia och p-bolaget fick som de ville. Deras advokat verkade dessutom vara bundis med "domaren"...Tidigare kunde kostnaden för ett parkeringsmål ökas med 400 kronor om man förlorade. Men när jag nu tittar på prislistan så får jag intrycket att ansökningsavgiften för småmål gått upp till 900 kronor. Någon annan kanske vet bättre.
Ambitionen hos den förra regeringen (nya i vår?) var ju att det skulle blir så dyrt att överklaga parkeringsböter, att ingen ville ta risken.
Jag tror också att man får en mer seriös hantering i Hovrätten. Jag har sett flera mål som tyder på det, men jag vet inte om det innebär en fördyring. Någon annan får fylla i där.