Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

har lite för breda däck på min v70-05 och nu har dem börjat nöta i en plåt som sitter i främre innerskärmarna på båda sidor fram är det något att bry sig om? lätt att byta plåten sen när den böja bli riktigt dålig eller bör jag göra något åt det nu??? den ser ju rostig och otrevlig ut

sitter det plastskärm bakom plåten? sitter den där för att inte däcken ska nöta igenom?? eller är jag ute och cyklar?

tacksam för råd och tips!!!

Med Vänliga Hälsningar

Miken
nöter inte hela tiden bara när jag svänger fullt och det ä väldigt sällan så jag undrar om jag bör bry mig om att dom börjar nöta lite i plåten eller om jag bör fixa det omedelbart och rostskydda plåten ? eller är den lätt att byta?
Har själv precis införskaffat en V70, så jag har ingen större erfarenhet av just den modellen, och vet inte riktigt vilken plåt du menar.
Vill du inte det skall rosta bör du ju givetvis rostskydda. Sen om jag vore du skulle jag i alla fall montera en utslagsbegränsare som
löser problemet. Vad jag kan förstå är det ingen dyr historia och inte alls svårt att montera.
jo det har jag nog tänkt till sommaren men jag undrar mest om plåten som sitter i innerskärmarna ifall den är lätt att byta eller om jag bör göra något åt den omedelbart? tänkte annars byta ut den när den börjar bli riktigt dålig eller går det ens göra? någon som vet? sitter den där bara för att skydda innerskärmarna mot nötning? eller har den någon annan funktion?

tacksam för svar från någon som vet

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Vi har fått riktig vinter även här[…]

XC60 MY27

Förmodligen Eu som lagt ribban med sina milj&[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]