Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JE Jr skrev:
perin skrev:Elektriskt justerbara yttre backspeglar. Man ställer in det en gång så får det vara den inställningen så länge man äger bilen.
:shock:

Jag justerar ofta ner högerspegeln när jag ska backa o parkera längs en trottoarkant. Supersmidigt!
Det är smidigt att bara trycka på valfri justerknapp för parkering på vänster eller höger sida när backen är i så man ser trottoaren vid fickparkering, används då & då så den är inte en av dom onödigaste.
börne skrev:
JE Jr skrev:
perin skrev:Elektriskt justerbara yttre backspeglar. Man ställer in det en gång så får det vara den inställningen så länge man äger bilen.
:shock:

Jag justerar ofta ner högerspegeln när jag ska backa o parkera längs en trottoarkant. Supersmidigt!
Det är smidigt att bara trycka på valfri justerknapp för parkering på vänster eller höger sida när backen är i så man ser trottoaren vid fickparkering, används då & då så den är inte en av dom onödigaste.
Men tråd frågan är "Din (min) Volvos mest onyttiga tillbehör/funktion", inte din eller någonannans utan just min.
Min bils mest onödiga pryl? Tja...bakrutetorkaren ligger ju nära till hands, i övrigt vet jag inte om de är så mycket onödiga saker i den? USB-uttaget känns ju lite överflödigt när man har BT-koppling till telefon och Spotify.
CMD skrev:Min bils mest onödiga pryl? Tja...bakrutetorkaren ligger ju nära till hands, i övrigt vet jag inte om de är så mycket onödiga saker i den? USB-uttaget känns ju lite överflödigt när man har BT-koppling till telefon och Spotify.
USB uttaget använder jag så fort jag använder navigationsapp:en (TomTom Skandinavien) i min iPhone. Utan strömförsörjning till mobilen tar batteriet snabbt slut i mobilen. Man annars är det inte ofta USB uttagen kommer till användning.
/Bo
CMD skrev:Min bils mest onödiga pryl? Tja...bakrutetorkaren ligger ju nära till hands, i övrigt vet jag inte om de är så mycket onödiga saker i den? USB-uttaget känns ju lite överflödigt när man har BT-koppling till telefon och Spotify.
Bakrutetorkaren? Använder du inte den för att göra rent bakåt så man ser bättre vad som sker bakom bilen...? Det är ju rätt praktiskt att ha lite koll bakåt ibland också.. Inte bara i sidospeglarna.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 40

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]