Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbi skrev:Mitt mest onödiga tillbehör var glasögonhållare för 500:-. Jag beställde det bara för att göra frugan förbannad som beställde shoppingkassehållare. Bild den sitter så fel, istället för handtaget på förarplatsen att man får nackspärr när man ska ta ut glasögonen.
Där ser man, tycker glasögonhållaren är kanon, man vet alltid var solbrillorna finns & lätt att få fram & själv får jag ingen nackspärr, tittar inte ens utan bara för upp locket med högerhanden & tar/lägger brillorna.
Jag har mina solbrillor bakom mittkonsolen, bara att ta fram dom.
Kul diskussion angående klimatanläggning. Jag rör aldrig min annat än att justera temperaturen, i övrigt står den på auto konstant. Blir lika förvånad varje gång jag sätter mig i en bil (har nog aldrig satt mig i en taxi där ECC står på auto) och någon har fläkten i manuellt läge och massa annat trix. Dagens klimatanläggningar jobbar så effektivt på auto att jag inte ser någon anledning till att lägga mig i.
Linqid skrev:Kul diskussion angående klimatanläggning. Jag rör aldrig min annat än att justera temperaturen, i övrigt står den på auto konstant. Blir lika förvånad varje gång jag sätter mig i en bil (har nog aldrig satt mig i en taxi där ECC står på auto) och någon har fläkten i manuellt läge och massa annat trix. Dagens klimatanläggningar jobbar så effektivt på auto att jag inte ser någon anledning till att lägga mig i.
Själv fryser jag nästan fingrarna av mig när jag har den på auto (tills värmen spridit sig i hela kupén förstås), all värme går uppåt och neråt istället för framåt för att värma upp föraren >_<

Trots det så brukar jag faktiskt försöka hålla den i auto, men ibland behöver man tina upp fingrarna lite ;p
Jag stänger av ACn när den inte behövs för att spara soppa.. haha.. :D
Man sparar nog i snitt ca 5% bränsle på det.. ACn drar rätt mycket!
Alla är vi olika. Jag har den alltid på Auto. Någon skrev att han aldrig hade åkt i en taxi där det stod på Auto. Det hända under min taxitid att jag reglerade fläkthastigheten manuellt på grund av att fläkten rusade upp i varv när dörrar öppnades i ett kör, med AC anläggningen stängdes aldrig av.
Ja brukar ställa ner fläkthastigheten nu när det har varit väldigt kallt ute. Vill gärna få upp motortempen så snabbt det går. Efter det bli det Auto med AC Off.

Har aldrig haft nytta av BLIS.
Glasögonhållare är svinbra. Har det i båda bilarna.
Mest onyttiga tillbehör alla kategorier måste vara front dimljus.
Jag saknar det jättemycket i V60'n.. Vet inte hur jag ska få nötter som använder dimljus felaktigt att fatta! Vad ska jag mu blinka med... Helljusen fattar dom inte.
Elektriskt justerbara yttre backspeglar. Man ställer in det en gång så får det vara den inställningen så länge man äger bilen.
Fast sambon nästan är en skolinjal kortare än mig behöver vi aldrig justera dessa. Däremot den inre backspegeln ändras varje gång, det kanske vore bättre den vore elektrifierad med en knapp på mittkonsolen så man slapp att lyfta högerarmen så högt......!
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 40

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]