Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iDeagol
Tjaha då fick man det bekräftat. Kamremmen har hoppat så nu startar inte bilen givetvis. Det skall kosta ca 4000 att fixa.

Nu tänker jag S-40 -98 28 K någon gång måste man sluta och skaffa något annat. Men funderar 'ändå för svärfar kanske kan hjälpa med remmen.

Nu till frågan:

Remmen har hoppat "ur läge" när jag skulle starta den så den har inte körts och kraschat. Är det troligt att detta har dragit med sig något annat? Jag förstår att man inte kan ge några svar här egentligen men vad är troligt? Det låter inte konstigt när startmotorn går runt.

\\R
av klacken
Troligen så är det inget som blivit förstört,sätt remmen rätt och testa men varför har den hoppat?
av iDeagol
Tja det är så pinsamt så jag skäms. Den har läckt vatten och jag har mest fyllt på vatten och inte öh hmm glykol. Sen blev det -7 resten är historia när vattenpumpen frös hoppade remmen.

Så bilen har aldrig varit igång körts med fel inställningar. Ger det en chansning med att fixa remmen.

:-)
av benka1
Då måste du ha haft tur ventilerna pallar inget alls om en kolv slår i,remmen är rätt så lätt att byta fast fixa glykolen först :lol:
av iDeagol
Den klarade sig men fick lite mer på besiktningen:

- Avgassystem Läckage
- Bränslefilter Läckage
- Strålkastare halvljus höger fram, inställning för låg
- Spindelled fram vänster glapp
- Bromsrör längsgående rostskadat

Dessa kan jag nog fixa själv

- Avgassystem Läckage (borde bara vara att täta skarven)
- Bränslefilter Läckage (borde man väl kunna fixa)
- Strålkastare halvljus höger fram, inställning för låg (skitsak borde vara)
- Bromsrör längsgående rostskadat (här har jag ingen aning)

Denna inte
- Spindelled fram vänster glapp

Tankar och åsikter? Borde vara genomförbart eller? Något jag skall tänka på?
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]