...

Moderator: Moderatorer

Mabuse skrev:
joel80 skrev:Jag använde en av mina "visitkort" idag.. haha. Hade redan skrivit ut några så använder dem innan jag formulerar om dem.. Trots syftningsfelet framgår nog meningen. :D
Volvon på bilden har parkerat så att ingen kommer förbi utan måste åka ut på vägen för att ta sig vidare på parkeringen.
Det finns en facebook-grupp för Puckoparkerare.

https://www.facebook.com/groups/8249203 ... 9/?fref=ts
Jag har kollat den gruppen lite då och då eftersom några av mina facebookvänner delar en del saker därifrån. Jag ogillar sånt här eftersom det aldrig tas hänsyn till hur det sett ut tidigare. Det kanske finns en anledning till att en bil fått ställa sig lite snett eller för nära bilen bredvid. Andra kan ju ha ställt sig galet och som sedan åkt. Kvar står en bil som ser ut att ha parkerat helt åt helvete.

Det är inte FRA som är ett hot mot den personliga integriteten, det är alla jävla mobilkamerer som är det.
Användarvisningsbild
av joel80
Ilserof har en poäng med att man ska vara lite "försiktig" och inte döma för fort. Nu kanske ni tycker jag är fel person att säga just det med tanke på dashcam o så... Men jag är helt med på din poäng där. Jag har ett stort dilemma i mitt liv.. Jag är orolig över var "övervakningssamhället" tar oss.. Men samtidigt är jag så sjukt teknikkåt och gillar allt från kameror till RFID-chip. :) Skulle kunna tänka mig att operera in ett sånt i handen nu när man kan använda det som t.ex nycklar hemma eller för att tända lampor i huset..
Jag vill så gärna att Googles måtto är sant.. "Don't be evil".

Viss parkerare ser man ju ändå att dom bara är riktiga rövhål. Sånna som ställer sig uppenbart ivägen.. Eller på handikapplats utan tillstånd o.s.v...
FRA i sin tur använder ju viss perosnilg teknik för att spåra och avlyssna. Jag tycker det inte är fel att myndigheter kan spåra.. Men det måste ske på ett rättsäkert sätt.. Privata intressen får inte styra utan endast lagar som har demokratiskt stöd. Där är jag lite skraj.. Beslutsfattare idag påverkas att fatta lagar dom inte ser konsekvenser av, där andra länder eller privata företag kan göra myndighetens uppgifter. (t.ex abtipiratbyrån.)
Nu blev det lite för offtopic kanske.. Ursäkta. :)
Användarvisningsbild
av gooose
Då jag själv (om det går) alltid längst bort på parkeringar parkerar i 2 rutor för att slippa dörruppslag ( INTE om det är fullt eller lite lediga platser)
Så förundras jag över medmänniskor i denna värld som just sätter div lappar på rutan om hur enastående just jag är

Dom gånger jag fått lappar så har parkeringsplatsen haft 60-70% lediga platser och jag ställer mej alltid längst bort ?:-/
Så det verkar vara endast dom gånger man är synlig och står vid sidan om som man drar till sej lapparna

Jag har själv lappat just i sådana fall som tidigare inlägg visar Så jag inte på något sätt oskyldig :oops:

Men en lapp stor som en 1/2 A4 med stora bokstäver använde jag Så att alla som vill kan läsa utan att klättra upp på huven

Och tänk om någon "bara" läser lappen när bilägaren kommer Kan bli obehagligt för läsaren ;-//

//Gooose
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. Jag skulle inte lappa en sån bil som stod på två parkeringar längst bort på parkeringen. Har full förståelse för att man vill minimera risken för uppslag. Så länge det inte går ut över andra (att andra alltså inte hittar en parkering eller kommer fram) ser jag inga problem i det du gör.
Det är när man är uppenbart "fräck" eller står på sånt sätt att man är ivägen och alla andra måste anpassa sig efter den som parkerat tokigt jag blir irriterad.
Användarvisningsbild
av SvenB
Om man skulle lappa alla bilar som står "tokigt" skulle det gå åt många lappar. Det verkar ibland som föraren bara "tappar" bilen. Däremot när de ställer bilen så att de hindrar andra, så tycker jag en lapp är på plats. :)
Användarvisningsbild
av vetten
Man kanske skulle omskola sej till P-vakt verkar ju finnas ett behov av sådana :lol: :lol: :lol: nej P-vakt skulle jag inte klara av att vara har alldeles för hett temperament för det.
Påpekade för en klant en gång att han inte behövde två platser för sin minibil och blev både hotad med stryk och knuffad av han hela vägen från bilen in till köpcentret, trodde faktiskt att han skulle nita mej en gång.

Nej men kan bara hålla med om att det finns alldeles för många som inte tänker eller som bara skiter i hur och var dom ställer sej.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja. Det "rinner tydligen över" hos en del.
Användarvisningsbild
av joel80
Tack och lov är det extremt ovanligt med sånt övervåld vid trafikincidenter i Sverige.. i artikeln i Aftonbladet står det att det troligen är det första "road rage"-mordet i Sverige.
  • 1
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • 552

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC