Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

julafton och allt, men jag kunde absolut inte vänta mer, så jag rullade in den i garaget o börja kolla, och fann detta. Vad är det för hål?
Bilagor
1419421542117.jpg
Närmare titt på de mystiska hålet.
1419421542117.jpg (1.16 MiB) Visad 354 gånger
1419421422078.jpg
Tog av motorkåpan och synen fästes på detta omedelbart. Vad är detta? Därför den luktar lite bränt kanske?
1419421422078.jpg (1.27 MiB) Visad 363 gånger
SvenB skrev:Varför startar du en ny tråd i precis samma ämne. Dög inte den här?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=112883
Men oj herregud, förlåt! Jag hänger väldigt sällan på forum, och är ny på denna sida. Och tänkte mig inte för. Alla är liksom inte så hypade inom detta som du tycks vara.. jag ber om hjälp angående min bil och förväntar mig svar inom de, eller inga svar alls.
BaraHDoom skrev:.. jag ber om hjälp angående min bil och förväntar mig svar inom de, eller inga svar alls.
Ooops :!: , så kan man ju reagera när någon visserligen inte har svar på din fråga, men vill hjälpa dig att hitta eventuellt svar utan att leta på fler ställen. Det var i bästa välmening jag skrev. GOD JUL
SvenB skrev:
BaraHDoom skrev:.. jag ber om hjälp angående min bil och förväntar mig svar inom de, eller inga svar alls.
Ooops :!: , så kan man ju reagera när någon visserligen inte har svar på din fråga, men vill hjälpa dig att hitta eventuellt svar utan att leta på fler ställen. Det var i bästa välmening jag skrev. GOD JUL
Jag förstår! De tackar jag för! :) och de var inte meningen att låta sur och vresig från min sida!
Ha nu en god jul!
JonasJonsson skrev:Rengör och kör en bit så ser du vart oljan kommer ifrån. Troligtvis från oljepåfyllningslocket eller slangen som går ner där.
Tack för tipset, har ej haft så mycket tid att pilla med bilen, fast ska dock till garaget idag, Termostaten gick här om dagen...
klacken skrev:Oljan du har ovanpå topplocket kommer ur den svarta slangen pga. Igensatt vevhusventilation. Rengör den så slutar det trycka olja ur slangen

Är det oljefällan man ska byta / göra rent?
Köp av V40

Hade börjat med att skumma igenom dessa tr&ar[…]

Larmsystem

Är förmodligen batteriet i larm sirenen […]

Byta nedre slang till intercooler

Ta en spik eller något lämpligt o forma[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Du behöver en bättre läsare men vid[…]