Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

valln skrev:Prova att köra klimatanläggningen manuellt till ändlägen och så vidare.

Vad gäller termostatet borde det gå att känna på kylaren hur varm den blir under tiden.
Menar du att ändra tempen från min till max?
För övrigt funkar inte AC:n men det är nog inte relevant i det här fallet.
Körde precis bilen och värmen försvann.

Hade temprattarna på 22degC som alltid och provade att öka och vid instaällningen 26degC kom värmen tillbaks.
Det var definitivt inte 22degC i bilen då värmen upphörde.

Kör inställningen på Auto. Var sitter tempgivaren för kupén och kan det vara den soom spökar?

Tror definitivt inte på termostaten längre då tempvisaren var ett par mm åt höger om "rakt upp" så motorvärme finns det. Vid uppstart kom även värmen långt innan visaren pekade rakt upp.
valln skrev:Prova att sätta damsugaren förslagsvis med muffmundstycket fyrsiktigt vid gallret som är bredvid växelspaken på mittpanelen.

Peta absolut inte där, det ska vara en tråd.
Var precis ute o kikade och det är ett litet galler precis ovanför tempratten för högra sidan. Innanför är det en liten tråd eller liknande som är täckt av damm.
Skall prova dammsugaren imorgon om det inte regnar :)

Jag som då gillar att veta hur saker o ting funkar, är detta en PTC/NTC eller hur funkar det?
Hej!

Har du kollat så att det inte finns någon felkod som har med AC;en att göra.
Har haft felkod på min bil där en reglermotor inte stod rätt. Kallt vid fötterna och dåligt med blåst vid framrutan.
Fick varning låg batterispänning vid motorstart som förmodligen var orsaken.
Laddning och reset av felkoden, problemet borta.

Lennart

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]