Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Kan det funka om jag avinstallerar Vida och installerar det igen med bara svenska ikryssat eller blir det trubbel ändå?
borde vara det enklaste, ...om du vill riskera en fungerande VIDA installation :wink:
Användarvisningsbild
av leiwi
oktan skrev:Beställde denna Dice 2014A från Aliexpress den 8/12.
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 14648.html
Betalade 74.91 Euro (EUR) = 708.64 kronor (SEK) för Dice´n.
Och 20.03 Euro (EUR) = 189.48 Kronor (SEK) för frakten.
Summa: 94.94 Euro (EUR) = 898.13 Kronor (SEK)

Den 18/12 dök paketet upp på posten utrikesbrev på Arlanda. Fick sen betala moms på 221:- Kronor (småpotatis i det hela)
Så totalt landade inköpet på 1119:- Kronor (Klart väl spenderade pengar)
Hämtade ut den idag 20/12.
Installerade den på ett nyinstallerat Windows 7 Ultimate Och den fungerar klockrent!

Kan inte bli nöjdare.

Gött !

Dom är duktiga på att leverera 5 dagar och ändå julhelg
Jag beställde dagen före julafton och fick min Dice i dag , har redan provat fungerar klanderfritt,
Jag betalade strax under tusenlappen och fick den levererad till dörren med DHL (ingen Moms eller tull)
Awsome!! :D :D :D
av wärnsjö
Hej!!Fick mitt vida 2014B för ca tremånader sen allt har fungerat bra.Är en sak jag funderar på när man går in på datorinställnigar har jag för mig det är.så står det hur många dar det är gilltigt tror det var ca 1200 dar när jag fick det.mendet räknar ju ner vad händer när det blir 0 dar kvar??
av hamre
leiwi skrev:

Den 18/12 dök paketet upp på posten utrikesbrev på Arlanda. Fick sen betala moms på 221:- Kronor (småpotatis i det hela)
Installerade den på ett nyinstallerat Windows 7 Ultimate Och den fungerar klockrent!

Kan inte bli nöjdare.

Gött !

Jag beställde dagen före julafton och fick min Dice i dag , har redan provat fungerar klanderfritt,
Jag betalade strax under tusenlappen och fick den levererad till dörren med DHL (ingen Moms eller tull)
Tänk på att moms och tull kan debiteras efteråt. DHL brukar betala tullen och momsen åt dig och sedan skicka en faktura till dig.

Så var det iaf för mig när jag köpte en sak till en annan bil. Då kom en räkning på tull och moms efter cirka 1 vecka.
av Bobbokrull
Hej!
Ursäkta om mina frågor redan finns besvarade, har dock inte tid att läsa igenom hela tråden. En 1.5-åring som står här och petar på allt :D
Tänkte köpa mig en Vida Dice för att kunna ge vår V70n-06 lite kärlek. Spelar det egentligen någon roll vilken av alla hundra säljare man köper? Är det skillnad på enheterna? Har sett annars två som några rekomenderar,
http://www.aliexpress.com/item/2014-New ... 43386.html

http://www.aliexpress.com/item/2013-Hot ... 45144.html

Dock diffar det ju en del i pris, så frågan om den dyrare är bättre komponenter i?

Funderar även på om VIDA funkar fint att lägga in via virtuell maskin, via Virtualbox? Kör just nu Linux på laptopen och slipper helst lägga in windows igen. Men borde funka.
Någon som har länk till vart man kan ladda ner mjukvaran? Min dvd-läsare är lite skum så bästa vore ha en image av skivan.

Tack för all hjälp :)
Användarvisningsbild
av leiwi
hamre skrev:
leiwi skrev:

Kan inte bli nöjdare.

Gött !

Tänk på att moms och tull kan debiteras efteråt. DHL brukar betala tullen och momsen åt dig och sedan skicka en faktura till dig.

Så var det iaf för mig när jag köpte en sak till en annan bil. Då kom en räkning på tull och moms efter cirka 1 vecka.
Nej Jag kollade detta med DHL
Kanske var att avsändaren angivit "Christmas gift" som innehåll :D :D
av hamre
Lo
leiwi skrev:
hamre skrev:
leiwi skrev:
Gött !

Nej Jag kollade detta med DHL
Kanske var att avsändaren angivit "Christmas gift" som innehåll :D :D
Okej. Då hade du tur. :)

Jag fick som svar från dom jag beställde från att allt över 10USD kunde dom inte ange som gift.
Senast redigerad av 1 hamre, redigerad totalt 0 gånger.
av Volvo24d
Har precis köpt en dice med vida 2014a men får inte det att fungera. Finns det någon i närheten av Örnsköldsvik man kan lämna in datorn till som kan fixa iordning den? Har provat Windows 7 ulti sen Windows 7 PRO men får ingen av dom att fungera.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 241
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]