Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av voldemort
hej jag har råkat skrota min motorhuv till en fiat punto 01 och jag undrar om det går sätta dit en motorhuv från en 00a eftersom det var de enda jag hittade för ett rimligt pris. jag har googlat o frågat men har inte hittat några svar så kan någon säga om det går eller vart man kan få reda på det.

tack för mig
Användarvisningsbild
av SvenB
Välkommen till jagrullar, Sveriges Volvoforum. :| Nyfiken fråga: Varför registerar du dig på ett Volvoforum för att ställa den frågan? Är det inte bättre med detta Fiatforum?
http://sfk.ibk.se/forum/forum.php?s=f46 ... ca351f942f
Edit.Felstavning
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av P210
För att det går fortare att få svar här än att hitta det på Google?? ??:-/
Det tog mig 15sek att leta reda på;
Fiat Punto - första generationen 1993-1999
Fiat Punto - andra generationen 1999- <-- här ligger din årsmodell, ingen ändring (facelift) förrän 2003 innebär med stor sannolikhet att huven passar, men man vet aldrig med FIAT, de kanske bytte bultar mellan -00 och -01 :wink:
Fiat Punto - andra generationen fick ansiktslyftning 2003
Användarvisningsbild
av taxi
Jag brukar ta upp mina saab-frågor här, går oftast snabbare än på "rätt" forum.
Och "SvenB" och "Lucifer", ni borde få en egen forumsdel för griniga deltagare som alltid vaknar på fel sida.
Gott nytt år på er!
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad har jag gjort nu då. Jag som är så snäll så att minsta barn kan prata med mig :) Om man blir kallad "grinig deltagare" för att man i all välmening hänvisar någon Fiatägare att det kanske är lättare att hitta svar på ett forum för Fiat, vet jag inte vad man vågar göra. De flesta brukar tacka för mina råd. Men man kan inte lyckas varje gång. Men taxi, god fortsättning på nya året. :|
Användarvisningsbild
av SvenB
Lucif3r skrev:huh, vad har jag gjort nu då? Jag har inte ens skrivit något ju.
+1 :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Nexus skrev:Alla bilmärken är Välkomna på jagrullar.se . Finns bred kunskap på forumet och alltid någon som kan komma med tips och hjälp :-)-)
Trodde bara att jag var till hjälp genom att påvisa ett Fiatforum :oops:
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]