Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ola311
Någon som har bild på en V40 med stänkskydd båda bak och fram???
av Ola311
Ser ju bra ut. Hjälper dom något mot stänk?? Är de värt att sätta på såna?
Användarvisningsbild
av hebbe
Ja har det både bak och fram på min cc. Tycker bilen ser bättre ut med och så rekommenderade volvo det när man har side scuffs.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag kan sälla mig till de som rekommenderar stänkskydd. På min förra V50 hade jag inte det. Men på nuvarande, det är stor skillnad.
av d5summum
Jag monterade stänkskydd bak på min v70 för ett tag sedan.
Tycker den blir lika skitig ändå.
av nicdah
Jag fick mina stänkskydd monterade på min V40 i samband med leveransen.
Tycker att dom fungerar riktigt bra. Visst skitar det ner bakdelen ändå men
man slipper en massa stensprut på kofångaren bak vilket sparar lacken. Sen kan jag
tycka att stänkskydden fram kunde varit aningen längre. Det blir en del smuts på
tröskellådorna men jag antar att det skulle varit bra mycket mer om jag inte haft några.

/ Niclas
Bilagor
_DSC4438.jpg
_DSC4438.jpg (411.74 KiB) Visad 640 gånger
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag har bara fram, har köpt för bak också men varit för slö för att montera :oops: Bilen blir tyvärr sjukt skitig även med dem! Men rent objektivt måste det ju fånga upp rätt mycket så jag tror det är bra! Ser dessutom snyggt ut tycker jag. Bilen blir lite bredare på nåt sätt.
av MB77
crumpets skrev:Jag har bara fram, har köpt för bak också men varit för slö för att montera :oops: .
Det är ju bara 5min på varje stänkskydd ;) monterade alla mina på ca 20min, och hade jag även hunnit med att plocka undan efter mej.
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]