Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonasJonsson
Tror jag löste de.
Skulle kolla vart ljudet kom ifrån men när jag hade öppnat motorhuven så slutade det låta, men började igen när jag stängde. Verkar som att duken under motorhuven har legat mot luftfiltret och hindrat andningen lite :)
av JonasJonsson
benka1 skrev:Är det öppet sportfilter-verka skummt att det ska tjuta från det, om det är helt ihoptryckt- möjligen?
Det är sportluftfilter, duken har legat mot avskärmningen.
av benka1
låter som ett april skämt i mitt tycke hur ska avskärmningen göra att det viner från turbon pga av att isoleringen ligger på sportfiltret,bättre kan du antar jag?
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Slit bort den där mattan som sitter innanför huven, är bara onödig, sämre ventilation, påverkar inte lacken något när huven blir lite varmare.
Så får du lite mer motorljud även om de är minimalt och hör lite mer från ditt öppna filter.
av JonasJonsson
benka1 skrev:låter som ett april skämt i mitt tycke hur ska avskärmningen göra att det viner från turbon pga av att isoleringen ligger på sportfiltret,bättre kan du antar jag?
haha, vet inte vad det annars kan vara. Ljudet försvinner när jag har huven öppen :shock:
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]