Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av patrikuja
Tjena införskaffat mig 16 tums ot däck till Is bilen utan fälg. Undrar vad ni har för fälgar till det då ot däcken är mycket smalare än vanliga däck. Eller om man kan få på dom på vanliga plåtfälgar
Användarvisningsbild
av päpplet
Vanliga fälgar funkar ok men du lär troligen ha slang i för att det är rätt styva däck det handlar om = svårt att få ut däcket mot fälgkanten så det blir tätt.

Jag har testat att svetsa på rundjärn runt vanliga 15" plåtisar men jag hade för klent järn så däcket kryper av. tror jag hade 10mm och det skulle varit 12 för att bli lagom.
av patrikuja
tänkte om man kunde ta ett reserv däck och kränga på däcken annars v70 lär väll ha 16" reservdäck någon som har erfarenhet av detta? vart köper ni annars slang ifrån? :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag har då sett folk som kört med allt från smala 140 plåtisar till breda aluminiumfälgar (och plåtisar med armeringsjärn som fälgkant) så det kvittar vad du tar för något.

15" slang bör alla däckverkstäder ha hemma på hyllan och dom går att använda till 16". Dom är inte direkt dyra heller.
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]