Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Att vingen är populär är ju naturligt då en vinglös V/XC70 är rumphuggen och ser bara allmänt snikutrustad ut då vingen gör mer än man först tror och fattar först när vingen sitter på plats att den är som pricken över i:et.
Synd att Volvo tappade huvudet lite med nya bakljusen och satte in silverranden samt tog bort bromsljuset i övre delen, hade varit nice med både positions runt kanterna och bromsljus i luckan som i övrigt gör sig bäst utan emblem eller list.
Kromlisten på luckan är utmärkt tillbehör för att göra så vårputsen tar betydligt längre tid när man bara har småytor kvar på luckan och rester av polermedel samt lackskyddsbehandligen att ta reda på, dock passar den bara på en summum med kromade lister runt rutorna och enbart med nya bakljusen som harmoniserar med sin inbyggda silverrand i nederkant. Jag är av stilrena släktet som vill ha luckan så ren som möjligt från emblem/lister så jag är ingen större fan av denna list.

Xerent, glöm inte diffusrarna fram som bak som är "lite" annorlunda med mera profil än MY08-13 på MY14- och då åtgår två hållare för mittre parkeringssensorerna bak samt ev. verktyg att stansa hålen med då dessa inte växer på träd begagnade och då är utblåsen naturliga att "fixa till" då dom bara är synliga på nyare modeller så det blir mycket samtidigt när just dessa två delar skall "anpassas" till äldre bilar med ärtrör.
Användarvisningsbild
av xerent
Tre saker idag.

Centrallåset på förardörren började trilska också. Verkar återigen fungera efter att jag tryckt ner låspluppen manuellt ett par gånger. Standardfel nummer ett.

Vajern som håller uppe bagageluckan måste spännas, för idag började den åka ner av sig själv så man slår sig i huvudet. Standardfel nummer två?

Larmet satte igång till synes av sig själv när bilen stod på uppfarten. Inga synliga skador och grannen var ute på uppfarten brevid när det hände. Standardfel nummer tre?

Blir så less på alla dessa irriterande småsaker med denna bilen. Känns som ett måndagsexemplar snart.

Men det gick å andra sidan utmärkt att köra upp för en brant backe med några decimeter oplogad snö på. Så det var ju roligt att AWD:n funkar så bra.
av Schmoyoho
Vajer i bakluckan?

Förutsatt du inte körde kupévärmare (larmsensorn i taket som tydligen är kinkig) så kanske problem #1 och #3 hänger ihop? Har för mig att någon bekants Volvo larmade för att huven inte var stängd ordentligt eller något. Väldigt vagt minne iaf.
Användarvisningsbild
av ER
Har för mig att det på höger sitter gasdämpare och vänster hydraulisk med pumpen framför elcentralen bak på vänstersidan om man har ellucka, nån vajer har jag aldrig hittat.
Tror att kylan har ett finger med i spelet då detta tydligen dykt upp på flera bilar nu i vinter.
Har du garage med värme så in med den och tina upp den ordentligt.
Användarvisningsbild
av xerent
Ska se om jag kan låna varmgarage vid tillfälle. Väggarna är isolerade men inte taket, och element saknas, står på att-göralistan :D

Vajer eller dämpare, sak samma?? :mrgreen: hehe (förlåt)

Edit: Film! Höger framdörr vill inte låsa sig om jag inte trycker ner pluppen och håller fast den. Ska det vara så!? :shock:

[youtube]c2WDpanwQTE[/youtube]
Schmoyoho skrev:Du behöver inte ta bilder... eller möjligtvis på ratten. Är helt kär i den ratten. Den nyare ratten är väl... ja, nyare. Ser modernare ut också men den som du har (med trä om jag minns rätt i skrivande stund?) ser så mycket smäckrare på något vis.
:-)-)

Bild
Bild
Otroligt läcker interiör! Jag tycker att den creme-färgen blir för mycket om det enbart är den (svärfar har det i sin V70), men med lite svart och brunt som bryter av, mums!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 39

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]