Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Ursäkta, en kanske dum fråga.
Om det är rutor som tonats med film i efterhand, kan man inte ta bort filmen och sedan köra vidare med den standardtoning som Volvo har på original.
På en bruksbil som V70 verkar det som mycket arbete att varje år byta sidorutor pga att ha extra tonade rutor resten av året.
Användarvisningsbild
av perin
En fundering bara, måste man ha sidorutor vid en besiktning? Finns det inget krav så är det bara att klä sig varmt mot korsdraget.
av oldtimersmc
Ett annat alternativ är att dra en hink över huvudet, då blir det mörkt.
Obegripligt att inte folk fattar anledningen till att man inte skall tona de främre rutorna.

Anledningen är att vi andra skall kunna se dig och med hjälp av detta försöka klura ut vad du har i kikaren m a o för allas vår säkerhet vilket innebär att din fåfänga får vika på foten.

Som tur är så är det inte bara bilprovningen som har ögonen på detta otyg, utan även farbror blå då det dessutom är självmarkerande så blir resan inte lång.
Användarvisningsbild
av hållundan
Är det inte så att glaset med aluminiumprofilerna nertill är ett laminerat glas, och ett glas utan är "standardglas"? Alltså borde du väl kunna köra utan profilerna iom att fönsterhissens arm har gummiklämmor som håller runt glasets nedre kant. Eller är jag helt ute och cyklar?

Ska du dessutom bara besikta (lägger ingen värdering alls här, likt andra i tråden) spelar det väl inte jätteroll hur de sitter?
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]