Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Utan att påstå det ena eller andra, kan jag berätta om en utomhusbelysning med rörelsesensor som tändes utan anledning. Det visade sig vara den signal som mobiltelefonnätet använder för att söka efter närmaste sändare/mottagare som triggade igång sensorn i lampan.
Det kan alltså vara sådana saker som utlöser larmet.
Ett annat exempel, men mycket äldre. På den tiden man hade comradio innan mobiltelefon, detta var på 70-talet. En person hade comradio i sin bil. Han var även jägare och använde comradion där. Han kunde öppna vissa av grannarnas fjärrmanövrerade garageportar med sin comradio. Detta var naturligtvis ett fel i konstruktionen som någon hade förbisett, men belyser lite hur det kan bli i våran elektroniska värld.
Rådlös skrev:Utan att påstå det ena eller andra, kan jag berätta om en utomhusbelysning med rörelsesensor som tändes utan anledning. Det visade sig vara den signal som mobiltelefonnätet använder för att söka efter närmaste sändare/mottagare som triggade igång sensorn i lampan.
Det kan alltså vara sådana saker som utlöser larmet.
Ett annat exempel, men mycket äldre. På den tiden man hade comradio innan mobiltelefon, detta var på 70-talet. En person hade comradio i sin bil. Han var även jägare och använde comradion där. Han kunde öppna vissa av grannarnas fjärrmanövrerade garageportar med sin comradio. Detta var naturligtvis ett fel i konstruktionen som någon hade förbisett, men belyser lite hur det kan bli i våran elektroniska värld.
Det där är intressant. Grannens garageport har fått för sig att åka upp i tid och otid, gärna mitt i natten... Det händer konstiga saker på vår gata, spöken kanske? ;)

Tack för alla tips. Jag har öppnat och stängt alla dörrar, luckor och huvar och inatt gick inget larm. Peppar peppar...

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]