Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chris00
Tjena tänkte ställa en fråga till alla volvo genier här!
Har som sagt en s60 från 02 i papprena står det R
Men eftersom inte riktiga R kom förens 2003 så undrar jag om denna shortshiften funkar på min bil.
http://www.vparts.se/se/shortshift-volvo-s60-v70.html
Det sitter en 2.4t motor i kärran.
Tackar hjärtligast i förväg för alla svar.
//Christoffer
av Schmoyoho
Antar du menar att det står R+S60 i reg.beviset och det är något annat som transportstyrlsen använder sig av. Har inte fått svar på vad. V70N vet jag har någon annan bokstav t.ex.
Användarvisningsbild
av Chris00
Schmoyoho skrev:Antar du menar att det står R+S60 i reg.beviset och det är något annat som transportstyrlsen använder sig av. Har inte fått svar på vad. V70N vet jag har någon annan bokstav t.ex.
Ja precis, Volvo R +s60 står det i papprena.
Har vid tidigare fått förklarat att detta bara är skitsnack.
Då (riktiga) R kom 2003 så är ju frågan om den passar då det står att det inte passar R modeller...
Edit: kan tillägga att bilen har ingen R klädsel eller comfort/sport/advanced four-C knappar
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns bara en R model av s60 och det är R AWD allt annat är påhitt av ägarna för det står R+S60 i reg beviset. Alla s60 140 hk och uppåt heter R+S60.
Ja den passar din bilmodell men jag skulle skippa montera en sådan då du bara flyttar in läget så det krävs mera kraft från spaken för trycka växelarmen. Jag bytte ut gummibussningarna(v70-99) i länkaget på lådan till plast bussningar och fick mycket fastare lägen på spaken :D Vet ej om de passar din modell ???
http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande- ... svc70.html
Användarvisningsbild
av Chris00
fint!
jaså är det så? har hört från diverse håll att man ska få "fastare" lägen när man växlar.
Hittar inga sånna bussningar till s60. kan ju kolla vparts eller annat.
//Christoffer
av Tobzter
Tyckte de vart stor skillnad men den på min v70 2,4t. Mycket kortare lägen mellan växlarna. .vart riktigt nöjd
Användarvisningsbild
av Chris00
Tobzter skrev:Tyckte de vart stor skillnad men den på min v70 2,4t. Mycket kortare lägen mellan växlarna. .vart riktigt nöjd
Men är det så enkelt att montera som de säger?
Bara att sätta plattan över den ena "pelaren" och borra för det andra hålet och sen sätta dit växel?armen?
/Christoffer

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Vi har fått riktig vinter även här[…]

XC60 MY27

Förmodligen Eu som lagt ribban med sina milj&[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]