Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
#909189
Det brakade till i hans trädgård under den våldsamma stormen.
Han hoppade ur sängen och rusade ut.
I äppelträdet hängde ett spritt naket par i en fallskärm.
- Är ni alldeles galna människor, skrek han...
Hur kan ni ge er till att hoppa fallskärm i den här stormen,
- och mitt i natten, och två i en sele också ?
- Du har inte hajat det här, ropade killen tillbaka från trädet.
Det här är ingen fallskärm. Det är ett tvåmanstält
Användarvisningsbild
av falcon
#911021
Värstingen i andra klass var Fräcke Pelle, som hade skrivit muttan på tavlan då den nya lärarinnan kom in i klassrummet. Röd i ansiktet av vrede drog hon Pelle i örat och beordrade: - Efter skolan ska du skriva det fula ordet 50 gånger på tavlan och sedan slicka bort det.
Mycket sent på eftermiddagen kom Pelle hem kritvit i ansiktet.
- Ojdå, sa pappan, värst va du var vit i ansiktet.
- Det skulle du också vara om du slickat mutta 50 gånger på en eftermiddag…
Användarvisningsbild
av falcon
#918383
Vaknade för en vecka sedan av väckarklockans avgrundsvrål. Det var dags att jobba förmiddagsskift denna vecka. Det innebär att man våldför sig på hela sin kropp genom att tvinga den gamla lekamen att stiga upp halv fem på morgonen fast den och en själv inget hellre vill än att ligga kvar. Men då världen styrs av ondsinta arbetsgivare så finns det inget annat val än pallra sig ur den sköna dunkokongen.
Man har gjort det så många gånger att man är totalt radiostyrd vid den här tiden på dygnet. Tack och lov att man alltid sover på samma sida av sängen annars hade man kommit i damkläder till jobbet.
Påklädningsproceduren var avklarad och det var dags för frukost. Även denna en rutinsak. Alltid en skål havrefras med mjölk och det var här det gick åt pipsvängen.
Havrefrasen var upphälld men mjölken hade blivit klumpig och blåsur under natten och ingen ny mjölk fanns i kylskåpet. Jag hällde ut mjölken i vasken och funderade på något annat alternativ. Vatten till havrefras var inte att tänka på. Jag öppnade åter kylskåpet för att se vad som kunde användas som vätskeersättning.
Ketchup?
Njaäää….. Visserligen sägs ketchup kunna användas till allt, men inte havrefras.
Då fick jag syn på en oöppnad flaska whiskey.
Tja. Varför inte.
Havrefras är gott. Whiskey är också gott.
Det kanske blir gott-gott. Det skadar inte att prova, så jag slog på en skvätt.
Havrefrasen sög åt sig whiskeyn med god aptit. Jag väntade en liten stund och slog i en skvätt till. Det verkade som om havrefrasen tog till sig whiskeyn bättre än mjölk. Pyttsade i en liten skvätt till.
Men fan vad det sög. Började undra om det var havrefras eller vettexduk i skålen. Jag hällde i resten och då började det vätskas på botten.
I med skeden och provsmakade. Det blev gott-gott, i synnerhet de skivade och torkade jordgubbarna.
Snabbt avverkade jag den delikata frukosten. Det var först när jag ställde in skålen i diskmaskinen som det slog mig. Det kanske inte var så smart med whiskey, nu kunde jag ju inte ta bilen till jobbet.
Fan, vad korkad jag är! Vad gör jag nu?
Jag har mer än tre mil till jobbet, så att cykla var inget att tänka på. Då dök en tanke upp. Tack och lov att man är kreativ.
Åkgräsklipparen startade på andra försöket. Glatt puttrade jag iväg. Tally-ho jobbet. Här kommer jag.
Jag hade väl kört i tjugo minuter när jag får se en bil parkerad tvärs över körbanan med två män i.
Va fan! Man kan väl inte ställa en bil på tvären mitt i körfältet. Jag ställer mig upp på gräsklipparen, viftar med armarna och skriker:
– Flytta bilfan! Det här är ingen parkering!
Då kliver de två männen ur sin bil. Den ene håller upp handen i ett stopptecken och den andre håller upp en stoppskylt.
Ojdå! Är polisen ute så här tidigt på morgonen. De kanske letar efter någon tjuv tänker jag och stryper gasen på åkgräsklipparen och rullar sakta fram till dem.
– Hur var det här då frågar den ene av konstaplarna?
– Jo tack. Bara bra, svarar jag.
– Vart är du på väg då? Frågar den andre.
– Till jobbet så klart, svarar jag lite irriterad eftersom jag är lite sen.
– Jaha, återtog den första polismannen. Kan du då förklara varför du enligt vittnen har kört 162 varv i rondellen här?
– Jag får ju för fan inte göra någon högersväng någonstans, muttrar jag vresigt.
– Säger vem?
– Det står ju på vägmärket framför mig! Det betyder väl högersväng förbjuden. Eller hur? Svarade jag triumferat.
– Du menar det här? Säger polismannen. Går fram till klippaggregatet och drar loss vägmärket.
– Den där satt i förra korsningen!
Den andre polismannen kommer tillbaka från polisbilen med en alko test.
– Ta ett djupt andetag och blås ut i röret tills du hör ett pip, Uppmanar han.
– Ehh… Jag har inte borstat tänderna…..
– Blås!
Jag tar ett djupt andetag och frustar ut tills apparaten piper.
De två polismännen tittar på resultatet och sedan på mig.
– Precis vad vi misstänkte. 3 promille!
Förvånat ramlar jag av åkgräsklipparen.
När jag stapplar upp får jag se att det är fyra poliser som står där och tittar. Jag håller för ena ögat och tittar igen. Nej, de är bara två. Jäkla synfel!
Mödosamt kravlar jag mig upp i sättet igen.
– Stopp! Vart tror du att du ska någonstans? Frågar en av de åtta poliserna.
– Till jobbet har jag ju sagt. Sjärrf…schar…..sjefern……äh! Basjävel´n blir skitsur om jag kommer försent!
En av de sexton polismännen slår myndigt handflatan på min Husqvarnaklippare och säger:
– Du kör inte en enda meter framåt med den här!
– Jag kan väl backa…….?
– Kommer inte på fråga. Du får följa med oss. Säger en av de trettiotvå poliserna.
Vilket jävla pådrag för en trafikkontroll, tänker jag.
– Hur mycket har du druckit?
– Inte druckit! Ätit havrefras!
De tar mig under armarna, drar ner mig från åkgräsklipparen och släpar in mig i alla polisbilarna. Därefter minns jag inget. Tror att jag somnade. Det är jobbigt att gå upp så tidigt.
Dagen efter vaknade jag pigg och utvilad. På ett hotellrum!?
Förvirrat såg jag mig omkring. Rummet var litet och sunkigt och spartanskt möblerat med bara en säng i hörnet och inga väggdekorationer. Hur tusan hamnade jag här? Jag försökte minnas gårdagen men det var alldeles blankt. Magen knorrade och jag var väldigt sugen på frukost. Jag hoppades på att hotellrestaurangen skulle hålla högre standard än rummet. När jag skulle gå ut hade dörren gått i baklås. Hur jag än drog i handtaget så var dörren orubblig.
Jag bankade på dörren och ropade:
– Är det någon där som kan hjälpa mig?
Jag hade bultat några gånger på dörren när plötsligt en liten lucka som jag inte observerat öppnades. Ett par bruna mansögon tittade på mig.
– Ja. Vad är det? Frågade personen utanför.
– Jobbar du här? Motfrågade jag.
– Ja.
– Bra! Här får du femtio spänn. Kila ner i restaurangen och fixa en ostfralla, kaffe, ett glas äppeljuice och ett löskokt ägg. Säg till portieren att han skickar upp någon som fixar låset. Det har gått i baklås.
– Skulle inte tro det! Säger mannen och drar igen luckan.
Vad i helvete!
Argt börjar jag slå och sparka på dörren.
– Vad är det här för jävla skithotell! Öppna! Jag vill prata med ägaren. Usel service och dörrar som går i baklås! HELVETE!
Luckan i dörren for upp med en smäll.
– Nu tar vi och lugnar ner oss lite grand. För det första är det här inget hotell utan fyllecellen på polisstationen. För det andra har vi ingen restaurang och för det tredje öppnar vi inte dörren för än om tidigast två timmar. Om du har lugnat dig vill säga.
Chockat backar jag. Minnet återkommer plötsligt med full kraft. Jävla havrefras! Halva Sveriges poliskår anhöll ju mig.
– Måste jag sitta i två timmar till? Undrade jag skamset.
Att säga att jag skämdes var en underdrift.
– Ja sådan är lagen. Eftersom du var så berusad kommer det att bli rättssak av det här. Grovt rattfylleri. Skulle inte förvåna mig om det blir åtal för allmän farlig ödeläggelse också. Det kommer fortfarande in anmälningar om nerkörda staket och postlådor.
– Oj….oj. Mer kunde jag inte säga.
– Så sätt dig ner och fundera på vad det var som gick fel så kommer du snart ut.
Vakten stängde luckan och jag gick bedrövat och satte mig på sängkanten och tänkte på vad han sagt.
Plötsligt kom jag på vems fel det var. Sanningen utkristalliserade sig. Självklart var det systemets fel. Jag hade köpt whiskeyn på systembolaget och blivit grundlurad.
Redan vid köpet hade jag blivit blåst. Det var 43% alkoholhalt i flaskan. Alltså så saknades det 57%. Var fanns de procenten? Alla blir ju lurade! Det finns ju ingen vettig människa som köper en ny bil som är 43% ny! Sedan hade jag druckit……eller ätit havrefras, menar jag. Blivit stoppad och blåst 3 promille. Det innebär ju att ytterligare 42,7% hade spårlöst försvunnit någonstans. Och var i flaskan hade dessa 3 promille funnits. I botten? I mitten? Eller överst? Kanske till höger eller vänster?
Varför i hela friden kan man inte få en bruksanvisning med när man köper sprit. Då hade man ju kunnat undvika alkoholen men behållit smaken och hällt över de 3 promillen på en mindre flaska och sparat till en riktig röjskiva med snabbt resultat eftersom man sluppit dricka 42,7% onödigt.
När jag kommer ut härifrån ska jag banne mig söka upp föreståndaren på systembolaget och ställa han till svars
Användarvisningsbild
av igelkottar
#918810
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lång, men rolig.
Användarvisningsbild
av xerent
#923507
Dagens garv...

Chrome bestämde sig för att bugga ur och ersätta min bild i webbcachen med en bild på ponnys. Firefox till höger

Bild

Bild

Rensade webbcachen och allt var återställt, men vafan... :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
#923509
Hahaha.. *Punked* av chrome! Kanske nån googleanställd som sitter o fnittrar åt dig på andra sidan jorden nu!
Användarvisningsbild
av Allinug
#932138
Apropå pigga, näpna hästar :D :


En väldigt rik ung man bestämmer sig för att köpa en riktigt fin bil och hittar en Porsche 911 turbo - en av världens dyraste bilar.

Han vill ju gärna visa upp sin fina bil så han åker ut på stadens gator och glider omkring. Efter ett tag kommer en gammal man på en moped och tittar storögt på bilen.

- Det var en fin kärra, sa den gamle mannen.

- Visst är det? Den kostar 700 000 kronor, svarade mannen i bilen.

- Ojdå, säger den gamle. En sån skulle man ha.

Mannen bestämmer sig för att visa den gamle vad bilen går för och gasar iväg i full fart. Efter tio sekunder står fartvisaren på 150 kilometer i timmen. Plötsligt ser han någonting i backspegeln som närmar sig. Mannen blir väldigt överraskad när han ser att det är den gamle mannen på moppen som håller på att köra ifatt honom. Mannen saktar in och ser att mopeden försvinner förbi honom i en mycket hög fart.

- Hur sjutton kan han köra så snabbt?, tänker han för sig själv.

Plötsligt ser han att mopeden kommer tillbaka i lika hög fart. Den här gången kör mopeden rakt in i Porschen och smällen blir enorm. Mannen springer ur bilen och ropar till den gamle:

- Du är skadad! Finns det någonting jag kan göra för dig?

- Visst, svarar den gamle. Du kan haka av mina hängslen från din högra backspegel.
Användarvisningsbild
av falcon
#940712
Jaha, det skulle tydligen bli en sådan dag där det mesta skiter sig. Det började redan på morgonen när jag skulle brygga första morgonkoppen kaffe. Inga melittapåsar och inget socker. Fan, vad göra?
Då nöden är uppfinningarnas moder kom jag på att jag någonstans läst att raggsockor är jämförbart med råsocker. I minnet kom jag på att jag hade ett par raggsockor i vandringskängorna från senaste Sarekvandringen 96.... Raskt ut i förrådet och leta. Turligt nog fann jag dem ganska snabbt. Det tog en stund att pilla ut de knastrande sockarna ur skorna och efter ytterligare en kort stund lossnade även hålfotsinläggen som rostat fast. På vägen in kramade jag de sträva sockarna formbara. Vid kaffebryggen kom nästa problem. Melittapåsarna! Skit samma. Jag tryckte ner socken i melitta hållaren. På så vis lyckade jag göra två flugor på smällen. I med kaffebönor och på med vattnet.
Först hände ingenting. Sedan började det sakta att droppa en seg brun sörja. Efter att sedimentet i socken börjat lösas upp, rann det till ganska bra får jag lov att säga. POFF!! Kaffebryggaren slog ifrån och började ryka, såväl huvudsäkringarna i huset.
Vad gjorde väl det.
Jag hade fått ihop en full kopp. Med darrande hand hällde jag upp. En förförisk doft av......BÄCKÖRING?!...spred sig i köket. Första klunken krockade som en cyanidchock mot gomseglet. Smaken av söt beska med en oidentifierbar arom rullade runt i munhålan med ett litet kviddevitt. Hade jag haft vinkännaren Bengt Fritthofsson på besök hade han entusiastiskt ropat " Fem solar" och gått för att kasta upp. Men som den man jag är av födsel och ohämmade vana så svepte jag innehållet.
Nu går jag omkring med ett fotriktigt leende. Inte för att jag är glad precis utanför att ett muskelfäste i käken lossnade vid tredje klunken. (Det gör mindre ont att le än stänga munnen).Två tänder föll ut men de var nog lösa från början. Det är smällar man får ta. Jag fick i alla fall en kopp kaffe....eller nått´.
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 197

Hej, Får man väcka liv i denna tr&ar[…]

Magnetkopplingen är en sån sak som bruk[…]

Oljebyte på en ny bil

Fattar fortfarande inte vad du menar ??? Hur skull[…]

Tjena! Gick det smidigt att byta spridaren sj&aum[…]