Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johan89 skrev:Vad tror ni om denna? Är svensksåld men exporterad till Bryssel och importerad igen.
Nej det känns inte rätt den är fotad hos en bilfirma i Jönköping, adressen är Bangårdsgatan 23 Jönköping Googla på adressen och upptäck att bilfirman är i konkurs så leta vidare.
Bilderna är tagna av Netbil Jönköping (som bilen är köpt av). De har väl inte gått i konkurs?
Ang. senaste "R-design"-XC70:n: Inte fullutrustad, nej, men dock har den ju alla intressanta roligheter såsom keyless, adaptiva xenonljus, D5 och bluetooth (som vad jag förstår inte var standard före Sensus?). Det som saknas är väl Premium sound istället för high performance och möjligtvis adaptiv farthållare. Förstnämnda går väl att åtgärda genom att installera dynaudio-högtalarna (vet inte hur stor skillnad det är på high performance och premium).
Schmoyoho skrev:Ang. senaste "R-design"-XC70:n: Inte fullutrustad, nej, men dock har den ju alla intressanta roligheter såsom keyless, adaptiva xenonljus, D5 och bluetooth (som vad jag förstår inte var standard före Sensus?). Det som saknas är väl Premium sound istället för high performance och möjligtvis adaptiv farthållare. Förstnämnda går väl att åtgärda genom att installera dynaudio-högtalarna (vet inte hur stor skillnad det är på high performance och premium).
Tack! Precis så tänker jag också, visst finns det en hel del extra den kan ha men i mina ögon har den det mest intressanta, hade gärna haft backkamera men det kanske bara finns på nyare modeller. Vad är sensus? Är inte insatt i allt som rör volvo. Har sett att 2012or har annan instrumentbräda, är det facelift på dessa?
Lövet skrev:Nej, du kan inte regga om någonting. Bilen är importerad av privatperson på nya skyltar = import i lagens mening. Den avreggas vid exporten, det är inte "samma bil" så att säga.

Jag skulle _inte_ köpa den. Tycker det finns tillräckligt gott om svensksålda XC70 och då slipper man all osäkerhet kring ursprung när du sedan ska sälja den. Har du tänkt att behålla den i 10 år är det mindre viktigt.

Utrustningen tycker jag inte är nämnvärt speciell på den. Men då är jag inte så intresserad av elektroniska gadgets utan mer av hårdvara.
Tycker det är kul med "gadgets" tills dem börjar krångla förstås. Vad menar du med hårdvara? Effekt och fjädring?
Precis. För mig personligen betyder motor, chassi, växellåda mycket mer än elektroniska tillbehör.
Lövet skrev:Precis. För mig personligen betyder motor, chassi, växellåda mycket mer än elektroniska tillbehör.
Ja det är klart att det är viktiga grejer att dem är i bra skick men jag behöver inte sportfjädring och mycket att åka med då det ändå är en tung familjebil som ändå aldrig kommer att bli någon racer, kör dessutom både hoj och skoter så jag får min beskärda del av sport och fart från det. D5 går ändå riktigt bra för att vara en standard familjebil. Inget illa menat förstås, tacksam för åsikter :)
johan89 skrev:
Schmoyoho skrev:Ang. senaste "R-design"-XC70:n: Inte fullutrustad, nej, men dock har den ju alla intressanta roligheter såsom keyless, adaptiva xenonljus, D5 och bluetooth (som vad jag förstår inte var standard före Sensus?). Det som saknas är väl Premium sound istället för high performance och möjligtvis adaptiv farthållare. Förstnämnda går väl att åtgärda genom att installera dynaudio-högtalarna (vet inte hur stor skillnad det är på high performance och premium).
Tack! Precis så tänker jag också, visst finns det en hel del extra den kan ha men i mina ögon har den det mest intressanta, hade gärna haft backkamera men det kanske bara finns på nyare modeller. Vad är sensus? Är inte insatt i allt som rör volvo. Har sett att 2012or har annan instrumentbräda, är det facelift på dessa?
Både bluetooth och adaptiva xenon var std på MY11 fr o m Momentum.
PH
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]