Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet det. Kan inte riktigt gå in på hur jag vet.
johan89 skrev: Funderar på en xc 163hk awd men den hade inge billigare skatt eller lägre förbrukning enligt uppgift så då känns det dumt att köpa den också. Ge mig alla råd vad gäller köpet av en sån volvo. Kan även tänka mig en v70 awd med hyffsad utrustning.
Det är egentligen samma motor som D5 och numera D4 AWD, och för 9300:- får du den Polestaroptimerad till 215hkr :)!
SvenB skrev:
Lövet skrev:Usch vad jobbigt när jag har rätt 8)

Här är en annan bil han säljer. Märkligt nog heter han Jimmy då och inte Hans. Inte undra på att han inte minns rätt regnummer när han inte ens vet vad han heter.
http://www.blocket.se/vi/57904765.htm

Han har en XC60 ute också som jag inte skulle ta i med tång.
http://www.blocket.se/vi/57407385.htm
Hur kan du veta att det är samma säljare. Är han ökänd? Att dessa två är samma kan jag förstå eftersom bilarna är fotade på samma ställe, och att det är Jimmy.
Det framgår ju ganska tydligt om man jämför annonserna att de är skrivna av samma person.
Ska nog inte gå djupare, då kanske dessa "fulannonsörer" lär sig ;)
Vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_X ... ca=1_3&w=3

Är svensksåld men exporterad till Bryssel och importerad igen. Har kollat upp det och UD har stått som ägare på bilen. Verkar himla fin men den är ändå import på pappret. Fan alla med lite utrustning är import. Tror inte denna är lika skum men man vet aldrig. Han verkar bara ägt bilen i några månader och han köpte den på firma i södra Sverige. Den kostar ca 1500kr mer i försäkring än en svensksåld. Är den värd att köpa? Går den regga som svensksåld om det finns papper på att den är det? Det är ju ändå lite lull lull som kan vara värt att ha. Förövrigt så är det 210 000 som är priset.
Vad är det som är så speciellt med den att du vill ha den ägarhistoriken? Tycker ägaren mest pladdrar strunt i annonsen. "R-design" vad är det för larv? Det finns ingenting som är R-design med den bilen av den enkla anledningen att det aldrig har sålts några sådana.
Nä den är verkligen inte fullutrustad som han påstår, men den har allt som jag känner att jag behöver. Det är inte många på blocket som har den utrustningen och som ligger i rätt pris. Jag har försökt jämföra den mot v70 r-design men hittar inget som skulle vara r på denna och hittar inte heller någon annan xc som har det så det är nog som du säger att det inte finns på dem. Känner mig ändå intresserad av den, är man dum då eller? Är det en till "pestsmittad" bil jag hittat? :)
Nej inte på samma sätt. Har den all dokumentation som styrker historiken borde det vara ok.
Lövet skrev:Nej inte på samma sätt. Har den all dokumentation som styrker historiken borde det vara ok.
Så tänker jag med. Blir den svårsåld för mig sen kanske? Skulle du köpa den om du var i min sits? Vill inte lägga mer än den kostar på en bil i nuläget. Synd att den kostade mer i försäkring. Går den regga om som svensksåld om papper finns? Tänkte köpa en bil för att ha den rätt länge, är inte den som byter bil varje eller vart annat år.
Nej, du kan inte regga om någonting. Bilen är importerad av privatperson på nya skyltar = import i lagens mening. Den avreggas vid exporten, det är inte "samma bil" så att säga.

Jag skulle _inte_ köpa den. Tycker det finns tillräckligt gott om svensksålda XC70 och då slipper man all osäkerhet kring ursprung när du sedan ska sälja den. Har du tänkt att behålla den i 10 år är det mindre viktigt.

Utrustningen tycker jag inte är nämnvärt speciell på den. Men då är jag inte så intresserad av elektroniska gadgets utan mer av hårdvara.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]