Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nejo
Hej,

har märkt att vindrutespolarna sprutar spolarvätskan för långt ner på rutan. Kan man justera upp dem på nått sätt? Tänkte testa att rikta dem med hjälp av tandpetare eller nått, tänkte bara höra här först så jag inte råkar förstöra nått.

MVH
Användarvisningsbild
av Momentum
Beror på vad du har för munstycken, är det som en dimma från munstyckena så är de inte justerbara, är det mera som en stråle, så går de att justera som "vanligt"
av ChristerN
nejo skrev: Tänkte testa att rikta dem med hjälp av tandpetare eller nått, tänkte bara höra här först så jag inte råkar förstöra nått.

MVH
Inte tandpetare. Då riskerar det att fastna i hålet. Använd säkerhetsnål om du har rätt typ av munstycken (som skrivits ovan).
Användarvisningsbild
av perin
Momentum skrev:Beror på vad du har för munstycken, är det som en dimma från munstyckena så är de inte justerbara, är det mera som en stråle, så går de att justera som "vanligt"
Varför finns det två typer av munstycken och vilka har den ena typen respektive den andra?
När jag håller motorvägsfart eller därikring verkar det vara spray, i lägre hastighet/stillastående verkar det vara stråle? Har eluppvärmda om det har betydelse.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Du har stråle och det går bra att justera försiktigt med en smal pinne, typ ett gem eller liknande. Shell har ibland små verktyg gratis i kassan avsedda för ändamålet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
perin skrev:
Momentum skrev:Beror på vad du har för munstycken, är det som en dimma från munstyckena så är de inte justerbara, är det mera som en stråle, så går de att justera som "vanligt"
Varför finns det två typer av munstycken och vilka har den ena typen respektive den andra?
När jag håller motorvägsfart eller därikring verkar det vara spray, i lägre hastighet/stillastående verkar det vara stråle? Har eluppvärmda om det har betydelse.
Har upplevt det samma på en V70II MY13. Oftast spray men ibland stråle. Minns inte när det kom stråle men ibland hände det. Volvoverkstaden sa bara att de ska bara kunna leverera spray. Inget hanns med för att åtgärda detta då den bilen övertogs av annan.

Se länken nedan. Har du alt.1 eller alt.2 ?
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... ring=wiper

Kanske kan denna tråd som benar ut i andra ge lite klarhet, har inte läst den så noga men postar den ifall att: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]