Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
Hej

Besiktade bilen idag och den gick igenom utan problem :)

Dock fick jag ett protokoll av dem med en felkod som jag tänkte kolla med er om.

C1B0087 Styrvinkel (Styrvinkelgivare SAS)

Någon som vet vad detta är?
Användarvisningsbild
av P210
Styrvinkelsensorn har med antisladdsystemet att göra och känner av hur ratten står.

Fungerar antisladdsystemet?
I så fall - så länge du inte får fram "antisladdservice erfodras" på displayen behöver du inte göra någonting.
Är felet allvarligt varnar bilen för det i displayen.
De finns nästan alltid felkoder lagrade, oftast räcker det med att sensorn inte upptäcktes eller "svarade fel" när systemen gör en "selfcheck" vilket sker med jämna mellanrum.
Läsa felkoder betyder oftast att man släcker allt "gammalt" och läser ut dem igen lite senare för att se om de kommer tillbaka, vilket de endast gör om något är trasigt...
Användarvisningsbild
av Axan
P210 skrev:Styrvinkelsensorn har med antisladdsystemet att göra och känner av hur ratten står.

Fungerar antisladdsystemet?
I så fall - så länge du inte får fram "antisladdservice erfodras" på displayen behöver du inte göra någonting.
Är felet allvarligt varnar bilen för det i displayen.
De finns nästan alltid felkoder lagrade, oftast räcker det med att sensorn inte upptäcktes eller "svarade fel" när systemen gör en "selfcheck" vilket sker med jämna mellanrum.
Läsa felkoder betyder oftast att man släcker allt "gammalt" och läser ut dem igen lite senare för att se om de kommer tillbaka, vilket de endast gör om något är trasigt...
Tack för all info.
Det står inget på min display och antiladdsystemet verkar fungera bra då jag körde i snö idag och bilen hjälpte till.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]