Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Tjena

Så kom tiden där vänster blinkljuset just framför förardören knäckte i sitt plastfäste och sedan ramlade ur sitt vanliga läge i skyddlisten och bara hänger i sladden (jag bytte höger sido sista året efter samma fel).

Frågan är var man hittar ett nytt blinkljus - då det är ganska lätt att återmontera var det bra om jag inte behövde ta ledigt från jobbet och åka på Bilia.

Går det att beställa denna del (gärna original) någonstans på internet och sedan montera den själv (det tar väl 5 sekund).

VH Esben
Användarvisningsbild
av Loner
Vad jag vet finns det ingen som säljer nya volvo reservdelar online, men bilskrotar har ju denna tjänst.

Problemet här är väl att frakten blir dyrare än blinkersen..
Har du långt till närmsta volvo-ÅF då?

/L
av Kena
Limma fast den med lite silikon, en liten dutt bara så du kan ta loss den när lampan pajar. Fö själva glaset r väl helt. Nästan gratis.
Användarvisningsbild
av greeeken
Det beror ju på vad man köper.
ÄR det dyra delar så är det lönt att kolla runt o se om man hittar saker billigare.
Är det billiga saker så är det ofta inte lönsamt
av Kena
Min erfarenhet är att om du bor långt från där du köper piratdelar köp då hellre original för du brukar få ett kit med grejjor, köper du pirat får du bara den trasiga delen. Tex bytte jag inre styrled på våfflan igår, "fick" ett kit med leden, bälg och 2 klammer till bälgen. När jag skruvade bort leden upptäckte jag hål i bälgen. Sparade då ett antal svordommar och en resa tebax till piratdelsaffären. Sedan kan man ju undra hur i h-----e man kan sätta dit en bälg i plast??? som gjort för att spricka sönder vid kyla.
av swisch
Jönköping Bildemontering, en skrot som bara har Volvo och Renault delar
säljer även nya delar åtminstone till Volvo. Jag köpte nya främre bromsok till min S80 T6 därifrån, då följde även nya bromsbelägg och
ny bromsslang med i priset, som var nästan halva priset jämfört med Volvos. Frakten tillkommer ju så det kanske inte lönar sig att köpa
billiga saker som man tidigare påpekat på forumet.

mvh swisch
Användarvisningsbild
av greeeken
Vad fick du ge för det???
Pris menar jag.
av swisch
Hej greeken

Lite priser på nya grejer från Jönköpings Bildemontering
Bromsok fram 875 kr inkl. belägg och bromsslang
Bromsok bak 725 kr inkl. belägg
Bromsskivor bak 325 kr/st
Frakt 118 kr

mvh swisch
Användarvisningsbild
av Ringhede
Borde vara helt möjligt men ingen som nappat på idén ännu.

Till båtar kan man köpa orginaldelar och piratdelar via internet till mycket lägre priser.

T.ex. från USA med frakt, tull och MOMS (tillkommer då de inte är med i EU, vilket de knappast aldrig kommer att bli)

Exempel. orginal rostfri stålproppeller till en 200 hk innombordare kostar i Sverige 8500kr
Privatimport via Internet från USA ca 5000 kr inkl allt. (dock dyrare med reklamationer och garanti)
(OBS samma fabrikat och samma artikelnummer)

Borde alltså vara möjligt att någon öppnar webbshopp för orginal reservdelar och då slipper dyra overhead kostnader vilka väll måste vara anledningen till att reservdelar idag kostar en förmögenhet.

Då får vi äntligen fri konkurrens och kan få rätt pris till konsumenterna.

mvh Roland

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]