Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Vad har ni gort för garantiåtgärder på era bilar? Jag har bytt batteri på min xc70 innan den gått 3000 mil. Känns tidigt. Vad har ni bytt?
av Droopy
Baklyktor 2 gånger, AC-kompressor 2gånger, spridare 2gånger, expansionsventil till AC kompressor, startmotor ( delvis gar ) säker något mer ochså som jag inte kommer ihåg. Bilen har gått 3700mil.....kvalite´...nä..

V70T4F -12

Kom på nägra saker till, rengjort AC-anläggningen 2 gånger pga unken lukt, nu verkar det ha försvunnit. Nya emblem i grillen X 2, byte torkararm ( tog i huven och skavde, huven lackades ochså om på undersidan )

17gg på verkstad på 2år drygt.
av refbob
Droopy skrev:Baklyktor 2 gånger, AC-kompressor 2gånger, spridare 2gånger, expansionsventil till AC kompressor, startmotor ( delvis gar ) säker något mer ochså som jag inte kommer ihåg. Bilen har gått 3700mil.....kvalite´...nä..

V70T4F -12

Kom på nägra saker till, rengjort AC-anläggningen 2 gånger pga unken lukt, nu verkar det ha försvunnit. Nya emblem i grillen X 2, byte torkararm ( tog i huven och skavde, huven lackades ochså om på undersidan )

17gg på verkstad på 2år drygt.
Usch vad tråkigt! Verkar vara ett måndagsexemplar. Då är jag lyckligt lottad. Men det sitter en beprövad spis i min bil.
Användarvisningsbild
av GustavE
Vid ca 1000 mil fick dom uppdatera programvaran för den varnade för låg batterispänning hela tiden.
Användarvisningsbild
av perin
refbob skrev:Vad har ni gort för garantiåtgärder på era bilar? Jag har bytt batteri på min xc70 innan den gått 3000 mil. Känns tidigt. Vad har ni bytt?
Bilen uttagen början på december 2013, drygt 1 år m.a.o. Jag har inte haft inne bilen för något under detta första år och det känns riktigt bra faktiskt.
Förstår om man som i Droopy's läge känt en rejäl besvikelse.

Edit: ca 2100 mil i skrivande stund.
Användarvisningsbild
av Dogfight
Har kanske haft tur har bara fått smort upp sidorutorna i samband med service och att batteriladdaren var kopplad direkt på plus o minus vilket den inte får vara tydligen. Skall göra min tvåårs service i februari då skall de få kolla lite på vindbrus i framdörrarnas överkant och att bakluckan skramlar lite när det e ojämn väg. Har gått ca 2300 mil nu. God fortsättning på julen.
Dogfight
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]