- fre 26 dec 2014, 10:34
#931512
Svar på gammal tråd men här är bilder, kollade igår stift o spolar om de var dåliga för min bil går precis så dåligt som beskrivs;
Lång spricka på foten, tändspole sitter fast med 6 kantig skruv och demonteras med hjälp av en 10 hylsa.

Tändstiftet på samma plats är av uppe på, undra vad lilla metalbiten tog vägen i motorn? kanske repat upp ordentligt där inne?
Denzar skrev:Hej, jag har läst att har man en bil som rycker vid högre varv när man gasar kraftigt kan det vara sprucket i tändspolarna.
Jag undrar om någon vänlig själ kan beskriva (helst med bilder, men går självklart bra utan) från start vad man behöver och hur man tar ut dom för att undersöka dom!
Jag har en Volvo V40, 2,0, T4 - 98.
Tack på förhand!
Svar på gammal tråd men här är bilder, kollade igår stift o spolar om de var dåliga för min bil går precis så dåligt som beskrivs;

Lång spricka på foten, tändspole sitter fast med 6 kantig skruv och demonteras med hjälp av en 10 hylsa.

Tändstiftet på samma plats är av uppe på, undra vad lilla metalbiten tog vägen i motorn? kanske repat upp ordentligt där inne?
Året är 1947. Hur står det till med den svenska nationaldygden? En som har kvar sin tro på mänskligheten är droskchaufförn som kört passagerare i nästan 40 år.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/46 ... ode=464459
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/46 ... ode=464459