- tor 25 dec 2014, 11:17
#931224
Hej!
Jag kan börja med att säga att jag aldrig har ägt någon Volvo trots ca trettio bilar på mitt samvete. Volvo har dock alltid legat mig varmt om hjärtat. Är lite inne på att införskaffa en S60 från -10 och framåt. Kommer aldrig köpa nåt annat än en bensinare så skulle vilja höra lite om motorerna. Antar att det är gamla ärva Ford-motorer som gäller? Vilken ska man satsa på? Behöver inte något effektmonster utan ska gärna gå snålt men samtidigt inte alltför trött. Är allihopa flexifuel-motorer som man också kan tanka etanol i? I så fall vet jag att serviceintervallen är väldigt låga vilket inte lockar mig alls. Har motorerna kamkedja eller rem, vad är i så fall intervallen för byte? Hur är automatlådorna jämfört med de manuella? Vad kan man räkna med för förbrukning hos de olika motorerna? Många frågor, men kan ni besvara något så vore jag tacksam då alla tester med S60 verkar fokusera på dieselmotorer. Tack på förhand! :D
Jag kan börja med att säga att jag aldrig har ägt någon Volvo trots ca trettio bilar på mitt samvete. Volvo har dock alltid legat mig varmt om hjärtat. Är lite inne på att införskaffa en S60 från -10 och framåt. Kommer aldrig köpa nåt annat än en bensinare så skulle vilja höra lite om motorerna. Antar att det är gamla ärva Ford-motorer som gäller? Vilken ska man satsa på? Behöver inte något effektmonster utan ska gärna gå snålt men samtidigt inte alltför trött. Är allihopa flexifuel-motorer som man också kan tanka etanol i? I så fall vet jag att serviceintervallen är väldigt låga vilket inte lockar mig alls. Har motorerna kamkedja eller rem, vad är i så fall intervallen för byte? Hur är automatlådorna jämfört med de manuella? Vad kan man räkna med för förbrukning hos de olika motorerna? Många frågor, men kan ni besvara något så vore jag tacksam då alla tester med S60 verkar fokusera på dieselmotorer. Tack på förhand! :D