Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av diseldoris01
Hej! Jag har fått problem med min tempmätare i bilen..
När jag startar bilen när den är kall så tar det enormt lång tid innan jag får någon värme i bilen, det brukar inte ta så lång tid :/
Sen när jag börjar köra med bilen så kan det ta upp till ca 4 mil innan den kommer upp i "arbetstemp"
Om jag sedan stannar på en parkering för att kunna röka (i ca 10 min) medans bilen är igång så har tempmätaren gått ner nästan helt igen.
När man börjar köra igen så kan den stiga sakta igen, men ibland går den inte ens hela vägen upp till "arbetstemp"??

Behöver hjälp med vad felet kan vara..
Så finns det någon där ute som vet något eller har samma problem så är jag tacksam för svar, :D

Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av tottish85
Mja nu berättar du ju inte vad du har för motor, men är det en diesel där tillsatsvärmaren är ur funktion eller med bortkopplad autostart så låter det helt normalt :)
Användarvisningsbild
av tottish85
Kolla om värmaren går, eller om du kan slå på den manuellt. Ja har bortprogrammerad autostart och om de är kallare än -10 får den svårt att hålla värmen utan stödkörning med värmaren :)

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]