NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Volvic skrev:Är alla T5-or fabrikssänkta?
Nej, de är de inte. De har en hårdare fjädersättning standard, de är allt.
Användarvisningsbild
av wendtan
Titaniumgrå skrev:Ingen som har sänkt en AWD?
Synd att man inte kunde välja andra fjädrar när man beställde bilen.
Jodå, Henke sänkte sin AWD. Här finns lite bilder samt info http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=
av Christian_m
Har fått prisuppgift på H&R-fjädrar som sänker 35 mm nu, och de skulle kosta 1.756 kronor. Å andra sidan vill firman som säljer dem, ha 4000 för montering och hjulinställning vilket känns lite i överkant och dessutom kanske 35 mm sänkning blir lite väl mycket.

Får fundera ett tag till, kanske blir originalsänkning ändå. Det som förbryllar mig lite är att AWD'n som det länkats till ser lägre ut än din bil Wendtan, jag vet inte om det bara är intrycket man får utifrån de olika vinklarna som bilderna är tagna ur, men med tanke på att den silvriga är en AWD som sänkts 40 mm så borde det innebära att sänkningen är densamma i praktiken som för din FWD som är sänkt 20 mm från original. Du har väl också 18" eller hur, så det kan ju inte vara fälgarna/däcken som gör skillnaden.

Vingen inköptes förresten idag, på Volvo-kampanjens sista dag med 20% rabatt. Hade extrem tur då det visade sig att volvobutiken hade en färdiglackad vinge hemma. :D Montering imorgon.
Användarvisningsbild
av wendtan
Nja, mina OZ-racing fälgar är 17".

Henkes bil har Medea 18"

Vinge o Toning samt lackerade sidolister ligger i röret för min bil. Får se hur mycket som hinns med 8)

Att Henkes bil ser lägre ut än min är nog mer än en synvilla. Skulle gissa att den är ca 10mm lägre än min.
Senast redigerad av 1 wendtan, redigerad totalt 0 gånger.
av Christian_m
wendtan skrev:Nja, mina OZ-racing fälgar är 17".

Henkes bil har Medea 18"

Vinge o Toning samt lackerade sidolister ligger i röret för min bil. Får se hur mycket som hinns med 8)
Aha. Kollade och jämförde bilderna igen och på din sista bild ser bilen lägre ut än på den första bilden som du iofs tagit från markhöjd så det är nog bara vinkeln som gör skillnad där. Det känns som att 20 mm kanske räcker trots allt, om man nu inte vill förstöra komforten alltför mycket i utbyte mot utseendet. Har också 17" på sommarhjulen så det bör se ut som på din då med andra ord.

Tack för det snabba svaret hur som helst :D
Användarvisningsbild
av wendtan
Här är en bild lite mer från sidan om det hjälper:
Bild
av Christian_m
wendtan skrev:Här är en bild från rakt i sida om det hjälper
Stort tack! Där såg det riktigt bra ut och jag nöjer mig nog med 20 mm, får väl kolla upp vad nissarna på verkstan ska ha för att montera det också så man får totalkostnaden klart för sig först. Lite OT, men vad säger bmw-fanatikerna om att du lägger upp Volvobilder på deras server förresten? :wink:

Den här bilden såg jag först och där var det lite AWD-feeling på nivån men som sagt, det är bara vinkeln som ställer till det.

Bild
Användarvisningsbild
av wendtan
Hehe, Ja tror höjden på den bilden har med att göra att de där är 15 minuter efter ja monterade hjulen och hade således haft bilen upphissad vilket brukar ge en liten småskum chassisättning innan den "satt" sig igen. Skall ordna nya bilder när sommarfälgarna kommer på.

Ja du, har man kört Bmw i alla år så har man fortfarande en god vän här o där :wink:
Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Efter mycket felsökning, testkörningar m[…]

Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]