Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har erfarenhet av detta? :)

Dem nuvarande extraljusen som är monterade är av Volvo Åf när bilen var sprillans ny. Hella extraljus som gått 16tusen mil så dem har fått en del stenskott..

Så tänkte ikväll beställa 3st nbb Alpha 225 Halogen! Fast med LED slingan högst upp. Hur går Jag tillväga att koppla in denna? Har ju kopplat 'glödare' förut men dock i äldre bilar som elektroniken inte är lika känslig och trångt som i denna bil... Vad jag förstått skall det vara två kablar endast till slingan. d.vs en ström och en jord.

LED slingan bör väll inte ta någon ström alls nästan känns det som..

Antar att bess.gubbarna inte gillar det så kopplar väll ur det till besiktningarna bara.

Vill ha att det går på när jag startar tändning/bil alltså ingen vipp brytare. Eller om man har en vipp under huven men det känns lite EPA lösning.
Koppla in Lysdiodernas pluskabel på något av positionsljusens pluskabel med en "strömtjuv"-klämma.
Minuskabeln drar du till närmaste karossjord.
Ja ja har fått synpunkter av en nitisk besiktningsman så jag kopplade ur mina Lysdioder.
Tackar för svar! Ja jag Tycker också dem är väldigt fula.. OM Jag ska vara ärlig, redan från första gången Jag såg dem har Jag tyckt så! :lol:

Men var så svårt att hitta dem Utan LED slinga.. Så fick hem dem idag, men överväger att inte koppla in dem. Dock känns det lite halvtattigt att inte koppla in dem men samtidigt så ser det ju bättre ut utan dem..
bara borra hål och montera dit vanliga hederliga glödare, betydligt mycket snyggare än den där led slingan. och när det ska bessas så trycker man dit stenskottsskydden över ljusen om det nu finns såna till nbb. till bosch följer det iaf med
osla skrev:bara borra hål och montera dit vanliga hederliga glödare, betydligt mycket snyggare än den där led slingan. och när det ska bessas så trycker man dit stenskottsskydden över ljusen om det nu finns såna till nbb. till bosch följer det iaf med
Det finns men dom är genomskinliga ;)

Bild
zxcvbn skrev:Nej antingen blir det LED slingan eller inget alls.

Men får se om Jag ids koppla in Slingan tror nog Jag skippar det! :D
Jag har ju bara halogen halv på min bil så ja kommer aldrig koppla i dom, inte så vackert att blanda halogen och led :(
Eventuellt hade ja kopplat in dom om jag hade haft xenon, men ja tvivlar :)
Smaken är som baken, de är ett väldigt litet projekt att koppla in :)
Tackar för samtliga Svar! :lol:

Monterade lyserna idag struntade i att koppla in LED slingan då Jag inte fann lämplig kontakt att tjuva strömma ifrån men letade inte heller så mycket ,

NBB gör sig förbannat bra på Volvos nyare än -05 med klartglas.

Sen blir det bara Blåa X-covers på NBB på sommaren så dem inte slits och blir dassiga fort.. :D
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]