Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kricke123 skrev:Har problem med att instrument brädan slocknar till och från på en V70 -02.

Nån som VET vart/vad man ska löda i kretskortet för att fixa detta fel? Tacksam för seriösa svar.

Det jag läst är att folk lagt kretskortet i ugnen i 5 min för att alla lödningar ska bli bra.
johnnype skrev:Köp en hel hög med DIMmar och testa :)

Eller lättare kanske är om du skaffar fram ett lämpligt 02 DIM och låter någon nolla det åt dig, jag bland några till (tror jag) vet hur detta görs.

Testade en DIM dock från 01, försökte ladda ner ny DIM mjukvara till den, men den var ej kompatibel stod det. Behöver nig vara exakt samma från en 02 isåfall. Vad menar du med "nolla" DIMMEN?

Mvh
Kricke123 skrev:
johnnype skrev:Köp en hel hög med DIMmar och testa :)

Eller lättare kanske är om du skaffar fram ett lämpligt 02 DIM och låter någon nolla det åt dig, jag bland några till (tror jag) vet hur detta görs.

Testade en DIM dock från 01, försökte ladda ner ny DIM mjukvara till den, men den var ej kompatibel stod det. Behöver nig vara exakt samma från en 02 isåfall. Vad menar du med "nolla" DIMMEN?

Mvh

När det gäller våra bilar så ska det helst vara från samma årsmodell. Är det från samma vecka så slipper man nästan garanterat ny programvara. Men när det gäller DIM så måste du programmera om den fr att få rätt mät5arställning.
StefanN skrev:Lödtenn har ju en smältpunkt på nästan 200 grader, frågan är om inte plasten gett upp långt innan?

Som sagt inget jag testat.
Men letar man på bmw forumet så är det en del som testat sig på det

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Vi har fått riktig vinter även här[…]

XC60 MY27

Förmodligen Eu som lagt ribban med sina milj&[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]