Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krosso
Hej
Ska in på första service i jan och Undrar om någon vet om det kostar att uppgradera SW i sensus connect i samband med service och isåfall hur mycket?
Krosso skrev:Hej
Ska in på första service i jan och Undrar om någon vet om det kostar att uppgradera SW i sensus connect i samband med service och isåfall hur mycket?
mig veterligen är uppdateringarna kostnadsfria och kan laddas ner till USBminne och uppdateras men håller på själv dock forskar i vilket typ av minne jag ska köpa då jag inte vill köpa för stort minne hört nånstans 32GB minne men tänkte man kunde köpa större än så... men då kommer det ju till detta där brytgränsen är mellan FAT och NTFS
Användarvisningsbild
av leiwi
LazerHawke skrev:
mig veterligen är uppdateringarna kostnadsfria och kan laddas ner till USBminne och uppdateras men håller på själv dock forskar i vilket typ av minne jag ska köpa då jag inte vill köpa för stort minne hört nånstans 32GB minne men tänkte man kunde köpa större än så... men då kommer det ju till detta där brytgränsen är mellan FAT och NTFS

Vad gäller uppdateringen av Sensus Connect så borde den ingå i "Service 2,0" om din årsmodell är kompatibel.
Den laddas inte via USB utan laddas med Vida under servicebesöket, Den rutinen med USB minne som beskrivs ovan gäller i första hand uppdatering av kartor i Sensus Navigation men även för musik och media.
Minnet som används bör vara på max 32 Gb ( FAT formateringen stöder inte större) :D
leiwi skrev:
LazerHawke skrev:

Vad gäller uppdateringen av Sensus Connect så borde den ingå i "Service 2,0" om din årsmodell är kompatibel.
Den laddas inte via USB utan laddas med Vida under servicebesöket, Den rutinen med USB minne som beskrivs ovan gäller i första hand uppdatering av kartor i Sensus Navigation men även för musik och media.
Minnet som används bör vara på max 32 Gb ( FAT formateringen stöder inte större) :D
så jag kan köpa vilket märke som helst av 32Gb? finns ju olika kryptering etc etc på minnen?
Tyvärr ingår inte den uppgraderingen i "vanliga servicen" enligt upplands motor, ja, uppdateringen var gratis men inte jobbet! 750:-
Har haft bilen 2 ggr för uppgradering med massa strul. Första ggn lyckades de inte ladda ner den så det blev ett besök till för en vecka sen. Det skulle ta max en timma men det tog 3. Sen när bilen var klar skulle det ta max 48 tim för Sensus Connect att uppdatera sig men det har gått en vecka nu och när jag trycker på Internet knappen står det bara "Ansluter" får kanske göra besök nr 3....
av Krosso
Lät ju inte så roligt...
Man kan ju tycka att detta borde ingå....eller att man själv skulle kunna uppdatera.
Lite dåligt är det ju om en bil som "bara" är 1 år gammal ska behöva "extra" uppdateringar som kostar utanför service för att kunna nyttja alla funktioner :(
uppdateringarna av kartmaterialet skall du kunna hämta gratis på volvos sida det du behöver är ett 32Gb minne som du sen föröver materialet till sen in i usb i bilen.... följ anvisningar
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]