- lör 20 dec 2014, 11:49
Har du då lite olika val i VOC appen eller hur gör du när du startar motorn? Kul med massor med roliga finesser :D
MrAnderzon skrev:joel80 skrev:Att starta bilen ska man vara lite försiktig med tycker jag..Det är ju långt ifrån alla bensinare som har värmare och då startar man ju och skrapar rutor och får vänta tills rutorna är imfria...även om man bor i ett bostadsområde. Jag startar värmaren först men 2 eller 3 minuter innan jag ska åka och det är minusgrader startar jag motorn för att ratt och säten ska bli lite varma. Har bara haft ilen 2 v. men har gjort det 10 ggr redan, varje dag efter jobbet. Kul när dom andra får skrapa rutor att bara åka iväg :!:
På de flesta ställen i Sverige (i allafall inom stadsgränser) är det förbjudet med tomgångskörning.. däremot är inte dieselvärmare förbjudet.
Andra slags utsläpp när man startar en kall motor med insprutning och hög kompression än när man kör värmaren.. mycket farliga partiklar och skit.. inget jag skulle få för mig at3t göra i bostadsområden i allafall.
Har du då lite olika val i VOC appen eller hur gör du när du startar motorn? Kul med massor med roliga finesser :D