Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Nähä :?: :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
JA väljer ändå en Volvo som jag vet bygger säkra bilar inte enbart för att vara bra i Euro ncap!

Provsatt en nya Passat i Mora tidigare i år när det va någon stor skidtävling på orten. Jag blev definitivt inte imponerad med dessa obekväma säten.
av Lövet
Alla bilar kan inte vara "bäst" men det betyder inte att de är dåliga för det. Ingen Passat är med i ViB test och verkligen inte den nya modellen. Intressant då hur en del resonerar ovan.
av Mwi
Det intressanta är väl att en så liten tillverkare som Volvo har konstruerat så många bilar med så hög krocksäkerhet, och är i framkanten när det gäller aktiva och passiva säkerhetssystem. Det har hittils inte VAG gjort sig kända för men de har andra kvalitéer, så vad man prioriterar är ju upp till var och en.
Användarvisningsbild
av Perra83
En säker bil har man nytta av varje dag. Volvo brukar ha bra belysning, sköna stolar, okej servicepriser och lätt att få tag i reservdelar. Billiga i försäkring mm. Jag ser många fördelar.

Motorerna är kanske inte snålast på planeten och inga värstingar i övrigt. Knarriga inredningar är något som ingår ibland trots att det inte valts till.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kan tillägga att om ja oxå hade haft ett arbete som vill pracka på mig en ny bil så tar ja självklart emot oavsett märke!

Med mitt jobb har ja lite fördelar om ja äger en Volvo el Renault. Rabatt på service och reservdelar.
av Lövet
Perra83 skrev:okej servicepriser
Det var väl ändå ett tag sedan? Volvo S40/V50 hade på sin tid samma kostnad för service under 3 år som Porsche Boxster.
Användarvisningsbild
av Perra83
Lövet skrev:
Perra83 skrev:okej servicepriser
Det var väl ändå ett tag sedan? Volvo S40/V50 hade på sin tid samma kostnad för service under 3 år som Porsche Boxster.
Kampanj?
av V60D5AWDPolestar
Såja, nu har jag provkört GTS-kombin 2ggr, första gången vid premiärhelgen och även ytteligare en gang nu denna helg.
Anledningen till detta andra prov av en redan beställd bil var att jag ville kolla mej om att mina intryck från första
provkörningen bestod. Det gjorde dom, för det första så tycker jag inte att det känns som att bilen har 240HKR och 500NM tycker att mina bägge V60 D5:or har haft ett bättre och trevligare "punch" i motorn, framförallt vridet vid
omkörningar med Polestar D5an upplevs som kraftfullare. DSG-lådan med 7-växlar tycker jag inte jobbar så snabbt som
jag hade hoppats, framförallt vid uppväxling. Inredningen tycker jag är allt för konservativt ändrat från förra modellen, svårt att få känslan av att man sitter I en helt ny Passat, men jag har förstått att det är så VW jobbar.
Vid bägge provkörningarna har jag upplevt att jag inte kan dra ratten tillräckligt lång bak när jag sitter med förarstolen I den position jag vill, så med mina 1,90+ så fick jag skjuta fram stolen för att inte "hänga" I ratten.

På den positiva sidan skall dock bilens utrymmen nämnas, det fanns plats I baksätet trots att jag satt I framsätet,
och lastutrymnmen är stort och väldisponerat. Dessutom så tycker jag att man har lyckats bra med den yttre designen,
trots att även denna är aningen konservativ, bilen dynamisk och kraftfull ut.

Så om jag skulle välja bil efter dessa provkörningar så hade jag nog styrt kosan mot en volvohandlare och beställt en V60 D5 AWD Polestar återigen, eller kanske en T6 med dagens fallande oljepriser........
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

:party: :party: Hahaha

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]