- tor 11 dec 2014, 14:00
Kan bara hålla med. Jag tycker dessutom bilen känns betydligt piggare än vad effektsiffrorna uppger. Innan jag köpte denna provkörde jag flera 2.4D manuella och de kändes slöare samt att växellådan i dessa hade en känsla som jag närmast kan likna vid att stå i Globen och vifta med en pinne. ;)
I denna bilen så känns lådan väldigt distinkt och stabil, trots eller tack vare att det är en Fordlåda. :)
Jag har också en Momentum förresten.
I denna bilen så känns lådan väldigt distinkt och stabil, trots eller tack vare att det är en Fordlåda. :)
Jag har också en Momentum förresten.
oapelmo skrev:Tottoman skrev: Hur trivs du annars med bilen då? Vi har ju en ganska ovanlig modell du och jag, det är inte ofta man ser en 2.0d tycker jag...I övrigt mycket nöjd med bilen! Bytte in en MB A-klass 160 cdi 2008 efter cirka 2,5 års körning. Har tidigare haft SAAB 9-3 nya och gamla mod och innan dess en Porsche 924. Har aldrig på långa vägar :) kört en bil med så god komfort, som känns så solid och säker. Mycket nöjd med motorn som ger ett mycket bra vrid för sina 136 hästar. Har för övrigt en momentum med all utrustning.
- By MrS60II