Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Blåser man staten på några kronor är det kört! Men att köra runt med en bunt körkort & blev friad, som plåster på såren till den stackats ***"#%/()(/&%¤#¤%&/( så får han 37 lax.
Hade det varit jag som blivit stoppad i ett ekipage som kräver CE-Kort. Ja då hade domen sett annorlunda ut! Eller?
av *pettson*
Gotlandsbästa skrev:Blåser man staten på några kronor är det kört! Men att köra runt med en bunt körkort & blev friad, som plåster på såren till den stackats ***"#%/()(/&%¤#¤%&/( så får han 37 lax.
Hade det varit jag som blivit stoppad i ett ekipage som kräver CE-Kort. Ja då hade domen sett annorlunda ut! Eller?
Inte då.. idag kan du köpa ett körkort från makedonien. Att du talar perfekt svenska och har ett svenskt personnummer bör väl inte vara någon försvårande omständighet?
Menar.. inte förstår du att du inte hade utbildning för ekipaget? För är det skillnad på oss inför lagen, då är det diskriminering av makedoniern då han nu har domstolspapper på att han är dum i huvudet jämfört med andra. Då ska han minst ha 50.000 till för kränkning.. :|
I onsdags var ett antal företrädare för aktionen #härstannarsverige på besök i riksdagen och fick bland annat träffa och prata med Monica Green! Så detta rullar på i god fart!

Och alla, även personbilister, är naturligtvis välkomna att stanna 12.00-12.15 eller 00.00-00.15 för att visa stöd för denna aktivitet.

//David
Jag har tänkt tanken. Men det märks väl inte lika mycket att man stannar sin lilla personbil vid vägkanten/trottoaren, som att stanna sitt 24 metersekipage.
Nybbe_gefle skrev:Och alla, även personbilister, är naturligtvis välkomna att stanna
Ges tillfälle, och det kan ske på ett säkert sätt, så kommer jag att stanna med personbilen också. Faktum är att problemet med tvivelaktiga lastbilschaufförer är ett problem som angår alla som vistas på vägarna. Och detta samt det övriga fusket påverkar de som försöker vara seriösa mycket negativt. Det ska vara konkurrens på lika villkor, både vad det gäller förare och fordonsskick. Jag hoppas verkligen att myndigheterna lyssnar. Och att domstolarna dömer alla lika inför lagen.
*pettson* skrev:Då ska han minst ha 50.000 till för kränkning.. :|
Minst. Men problemet just nu verkar vara att man inte vet var han bor. Och då blir det svårt att ge skadestånd. Än mindre går det att nå honom för delgivning.

Tingsrätten friade den makedonske föraren som med falskt körkort och pass ertappades utanför Sundsvall i oktober. Ärendet överklagades, men nu uppdagas nästa fadäs. Ingen tänkte på att fråga efter mannens adress och därmed vet man inte hur man ska få tag i honom för delgivning.
http://www.tidningenproffs.se/nyhet/201 ... tsprocess/
Fortsatta aktiviteter. :-)-)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20054787.ab

Jag hoppas att det ger resultat. Det är viktigt för oss alla att det blir ordning och lika för alla. Inte bara av konkurrensskäl utan även för trafiksäkerheten. Och den angår oss alla oavsett.
av *pettson*
Tänk vad otippat... :roll:
Skadestånd.. miljonär i hemlandet.. och yes.. Han har förstått att han blåst vårt rättssystem.
Han lär inte bli hittad igen eftersom den som gav honom handlingarna då skulle ligga illa till. Så ingen risk att det går vidare.
Men hur ska man komma till rätta med problemen? Det största ansvaret ligger väl hos åkerierna?

Det som är besvärligt är att marknaden är global. Det enda som vi kan påverka är genom att välja rätt personer till att styra Sverige. Och dessa personer har ju ingen direkt kontroll över en global marknad.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]