Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Såg Passat i verkligheten för första gången idag. Det ser riktigt bra ut.
Användarvisningsbild
av SvenB
Förmodar du menar nya Passat. :D :-)-)
av GeBo
löjligt, töntigt och omoraliskt.
Sånt trams kan de ha nere på kontinenten.
Här satsar vi på trafiksäkerhet, ett lugnt flöde av bilar som håller rätt avstånd mellan varandra.
Inte idiotiska omkörningar, hets och irritation.
Heja Sverige :D
Användarvisningsbild
av SvenB
:?: :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
6.3 är väl inte så mycket att skryta med? Det är ju bara någon tiondel snabbare än första gen. V70R. Vill minnas att dom hade 0-100 på 6.4-6.5. Manuell då givetvis. V70N R med 300hk var väl ännu rappare antar jag.
850R är ju speccad till 6.7sec(2.0 T5R 6.5sec enl. wiki)... Så.. Grattis till till en snart 20år nyare bil som hjälpligt accar lite mer?
Användarvisningsbild
av Fraden
Lucif3r skrev:6.3 är väl inte så mycket att skryta med? Det är ju bara någon tiondel snabbare än första gen. V70R. Vill minnas att dom hade 0-100 på 6.4-6.5. Manuell då givetvis. V70N R med 300hk var väl ännu rappare antar jag.
850R är ju speccad till 6.7sec(2.0 T5R 6.5sec enl. wiki)... Så.. Grattis till till en snart 20år nyare bil som hjälpligt accar lite mer?
Hallå? Är en diesel vi pratar om!
VW har allt bilar som sopar mattan med Volvos om vi ska prata bensinare.

Vridet man får utav en diesel går inte att jämföra med en bensinare med samma antal hk.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fraden skrev:
Lucif3r skrev:6.3 är väl inte så mycket att skryta med? Det är ju bara någon tiondel snabbare än första gen. V70R. Vill minnas att dom hade 0-100 på 6.4-6.5. Manuell då givetvis. V70N R med 300hk var väl ännu rappare antar jag.
Hallå? Är en diesel vi pratar om!
VW har allt bilar som sopar mattan med Volvos om vi ska prata bensinare.

Vridet man får utav en diesel går inte att jämföra med en bensinare med samma antal hk.
Ja en Euro 6 snåldiesel som går att åka på 0.5 l/m på landsväg och ändå accar som en sportbil.

Undrar verkligen om V70 VEA D5 när den nu kommer att släppas, kommer klara av att nosa på tider ner mot 6 sekunder 0-100 .
Användarvisningsbild
av crumpets
Som sagt... En 300hp bensinare som väl drack 1,1 i medvind kontra en Eu6 diesel med SCR = i princip obefintliga utsläpp som dessutom lär gå att köra kring 5dl-strecket. Det är helt sjukt grym prestanda om du frågar mig. Det är väl kring det audi plockar ut ur sista generationerna V6 dieseln med 240hp också. Fast ur en liten fyra.
av Mwi
VolvoB20 skrev:Undrar verkligen om V70 VEA D5 när den nu kommer att släppas, kommer klara av att nosa på tider ner mot 6 sekunder 0-100 .
Jag är mer nyfiken på hur långt bak A-stolpar sitter i en passat efter 6.7 sekunder när det var en älg på vägen? Men alla prioriterar olika, vissa tycker att 18" fälgar och mycket utrustning för lite pengar är viktigt, jag prioriterar en krocksäkerbil med lite sämre acceleration.
av Lövet
Det är en väldigt förenklad bild att det bara är Volvo som klarar av en älgkrock. Det finns djur i andra länder också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]