- fre 19 dec 2014, 16:16
Givetvis är en bil med Polestar som regbesiktas värd mera än en bil med annat trim där den senare blir dyrare att köpa trimmet till då man inte får tillbaka ett dugg av vad man lagt ner, snarare att man får betala lite mera för att äga det trimmet när den ratas /prutas kraftigt för framtida underhåll och spekulanterna inte är lika förlåtande då man mera tänker "vad mer döljer denne säljare" som tar bort trim/tar det med sig eller säger "att det är inget problem i årliga nålsögat".
Klart 50nm extra märks om man vill, iaf var jag ute efter vridet snarare än effekten samt att det faktiskt är marginellt lägre förbrukning vid samma körstil som innan. Fast är man på humör blir det ju högre förbrukning med optimeringen men ändå vill det inte släppa på isig vinterväg när bakhjulen hjälper till och driver på, om man kan tacka hakka8 delvis eller inte är en annan fråga.
Att ha PS i grunden är trevligt då man alltid sätter griller i huvudet på några som frågar om man bytt motor när inget stämmer med MY08 D5 hos transportstyrelsen.
Dock är ju nackdelen att spolning och oljebyte i lådan är ett måste på automat då det går att misshandla den med originalvridet livet ut utan att det blir strul relaterat till att oljan är för sliten när inget byte är inplanerat i servicen eller rekommenderas så min görs om ca 2v "bara för att" existerar och 12000mil känns lagom på en omgång olja samt att det inte var blodigt dyrt när det ändå skall servas.
Klart 50nm extra märks om man vill, iaf var jag ute efter vridet snarare än effekten samt att det faktiskt är marginellt lägre förbrukning vid samma körstil som innan. Fast är man på humör blir det ju högre förbrukning med optimeringen men ändå vill det inte släppa på isig vinterväg när bakhjulen hjälper till och driver på, om man kan tacka hakka8 delvis eller inte är en annan fråga.
Att ha PS i grunden är trevligt då man alltid sätter griller i huvudet på några som frågar om man bytt motor när inget stämmer med MY08 D5 hos transportstyrelsen.
Dock är ju nackdelen att spolning och oljebyte i lådan är ett måste på automat då det går att misshandla den med originalvridet livet ut utan att det blir strul relaterat till att oljan är för sliten när inget byte är inplanerat i servicen eller rekommenderas så min görs om ca 2v "bara för att" existerar och 12000mil känns lagom på en omgång olja samt att det inte var blodigt dyrt när det ändå skall servas.
Petke skrev:6900 är bara tom MY11, nyare har ordinarie sen mitten av september. Nuvarande kampanj för "äldre bilar" som jag utnyttjat utgår vid årsskiftet. Så någon har "missat" något när det släpps till gamla kampanjen som utgick för flera månader sedan.MartinS skrev: Är du säker på att 6900kr även gäller på en my15?Jag ringde och frågade eftersom jag sett andra handlare som har haft kampanjer på 6900:- som varit begränsade till bilar som varit några år gamla. Men han sa att det gällde alla bilar, det står heller inget på Mechanums hemsida om att det bara skulle vara vissa bilar. Han kollade även mitt regnummer och skapade en offert i deras system så priset bör gälla MY15 också. Sedan är det möjligt att den prissättningen är ett misstag från deras sida :)
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..

- By Lövet