Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cryqer
Hallå!

I förrgår så började det knarra i fram på bilen igen. Det har vart så förut, men försvann när jag monterade coilovers. ( förra ägaren hade kapade fjädrar vilket jag inte gillade, och som troligen slitit ut lagringen ).

Så nu har jag beslutat att byta fjäderbenslagringar / bussningar, kalla det vad ni vill :-). Men frågan är, bör en verkstad göra sådant? Eller kan man göra det själv..?

Om en verkstad gör det, vad uppskattar ni för pris på de?

Tackar :-)
Användarvisningsbild
av daSea
Fick problem med missljud vid vibrationer/ojämn väg från vänster fram efter montering av sänkningsfjädrar. Jag lät min Volvomek byta både fjäderbenslagring och fjäderbenstallrik. ca 900 kr var kostnaden för att riva ner fjäderbenet oavsett vad man skulle göra (byta något eller bara fetta in eller smörja). Materialkostnaden för lagring och tallrik låg på ca 800 kr så det var ju ingen större kostnad om man ändå skulle riva ner och kolla... Så jag bad dem byta. ca 1700 kr blev det. (Då alltså bara vänster fram). Sen har jag inte haft några som helst missljud... Man får skylla sig själv när man fixar och trixar med bilen får att fåfängan styr...
av Cryqer
daSea skrev:Fick problem med missljud vid vibrationer/ojämn väg från vänster fram efter montering av sänkningsfjädrar. Jag lät min Volvomek byta både fjäderbenslagring och fjäderbenstallrik. ca 900 kr var kostnaden för att riva ner fjäderbenet oavsett vad man skulle göra (byta något eller bara fetta in eller smörja). Materialkostnaden för lagring och tallrik låg på ca 800 kr så det var ju ingen större kostnad om man ändå skulle riva ner och kolla... Så jag bad dem byta. ca 1700 kr blev det. (Då alltså bara vänster fram). Sen har jag inte haft några som helst missljud... Man får skylla sig själv när man fixar och trixar med bilen får att fåfängan styr...
Hehe, men snyggt blir det ju med sänkning ;-)

jag får nog ta o boka tid på verkstad då. Den ska in på tisdag för byte av styrstag som glappar. Kanske kan man be honom fixa detta med då..
Användarvisningsbild
av daSea
Jo, det ser ju rätt mycket bättre ut nu efter sänkning. Kör nu (sommardäcken) med Volvo 19" Bor och 235/40 däck, men innan sänkning var det 18" 234/40 och då fick man in mer än handen på tvären mellan däck och hjulhus...

Bild
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]