Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Ett av skälen att välja Volvo förra gången var för mej Volvo On Call som en extra säkerhet om man skulle bli inblandad i en olycka av något slag. Det skulle vara mycket intressant att få läsa om någon som verkligen haft nytta av det, t.ex. en olycka med automatisk uppringning till larmcentralen. Hur fungerade det, positivt eller negativt(om det nu finns). Ett exempel är kanske att damma av vägen med utlösta krockkuddar utan att veta var man är exakt. Då är man glad att det fungerar som det ska. Är det någon här som varit med om det?
av Meco
Exquattro skrev:Ett av skälen att välja Volvo förra gången var för mej Volvo On Call som en extra säkerhet om man skulle bli inblandad i en olycka av något slag. Det skulle vara mycket intressant att få läsa om någon som verkligen haft nytta av det, t.ex. en olycka med automatisk uppringning till larmcentralen. Hur fungerade det, positivt eller negativt(om det nu finns). Ett exempel är kanske att damma av vägen med utlösta krockkuddar utan att veta var man är exakt. Då är man glad att det fungerar som det ska. Är det någon här som varit med om det?
Jag frågade samma sak en gång ang detta, fick inte heller något rimligt svar eller egentligen inget svar alls. Jag misstänker att ingen har haft användning av detta ännu? Dom flesta köper till det "ut i fall" det händer vilket det förmodligen aldrig kommer att göra :)

Det verkar inte heller finnas något som helst dokumenterat fall där detta verkligen har hjälpt till och fungerat som det beskrivits att det skall göra :)

Nu får någon gärna rätta mig och helst hänvisa till något:)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Folk köper det för att det är "coolt" kunna styra bilen via mobilen inget annat annars bara lull lull massa teknikbögar här :lol: :roll:
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Folk köper det för att det är "coolt" kunna styra bilen via mobilen inget annat annars bara lull lull massa teknikbögar här :lol: :roll:
Användarvisningsbild
av Wictorsson
Som tur är har jag inte haft nytta av det vid någon olycka men däremot vid motorstopp.
Min nästan nya V60 D4 VEA fick fel på EGR-ventilen och dog några sekunder efter start.
Då tryckte jag på OnCall-knappen i taket och kundservice där ordnade bärgare till platsen (som de såg via GPSen) och jag fick skjuts till verkstaden där jag också fick hyrbil.
Så visst funkar det. :-)
Användarvisningsbild
av Kite
Folk som haft nytta av det vid olycka är ju ännu färre än de som någon gång haft nytta av airbag och även de är ju som tur är få.
Jag hoppas på att varken behöva testa nyttan av både säkerhetsbälten eller airbags men skulle inte köpa en bil utan det för det. På samma sätt känner jag att VOC ger ytterligare en trygghet och stöd utifall att det verkligen skulle inträffa.
Krockar man olyckligt och tuppar av så är det ju värt hur mycket som helst att någon kan skicka hjälp till exakt rätt position.
av Rudolfs
VOC är bara för värmaren ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Rudolfs skrev:VOC är bara för värmaren ;)
Eh va? Av din smiley gissar jag att du skämtar.. Men jag förstår inte riktigt vad du menar.

Jag använder voc för värmare, körjournal, kolla förbrukning, låsa/låsa upp bilen då jag inte är på plats, få påminnelse då man glömt låsa... Och ibland för att skrämma nån genom att tuta o blika med bilen på distans. :D

Sen har jag tryckt på VOC-knappen nån gång för att prata med supporten/assistans. :)
Än så länge inte behövt använda sos-funktionen.
av Rudolfs
joel80 skrev:
Rudolfs skrev:VOC är bara för värmaren ;)
Eh va? Av din smiley gissar jag att du skämtar.. Men jag förstår inte riktigt vad du menar.

Jag använder voc för värmare, körjournal, kolla förbrukning, låsa/låsa upp bilen då jag inte är på plats, få påminnelse då man glömt låsa... Och ibland för att skrämma nån genom att tuta o blika med bilen på distans. :D

Sen har jag tryckt på VOC-knappen nån gång för att prata med supporten/assistans. :)
Än så länge inte behövt använda sos-funktionen.

Jag kan säga såhär, Jag köpte bara volvo egentligen för appen till VOC, Sen att jag gillar V60 o.s.v är en annan sak. Men Appen gjorde att jag gick dit o köpte en istället för att beställa en Bmw eller Audi där jag också har kontakter hos handlare :)

Assistans grejjen har jag inte ens tänkt på. Men appen är rolig, Jag har ju köpt min privat, ej tjänstebil. Dock håller jag med om att tuta o blinka är skoj! :D
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]