- tis 30 okt 2012, 20:48
Dessa felkoder finns för temperaturgivaren:
Temperatursensor – avbrott
Temperatursensor – kortslutning, överlast eller jordslutning.
Då vill dem att man skall börja felsöka styrenheten osv osv. Tror inte det är bra att koppla bort temperaturgivaren men verkar inte som att felkoden låser värmaren permanent. Så det bör ju inte vara någon fara.
Förresten, Styrenheten CPM har jag för mig kostade ca 10.000:- om man inte kan blanda in försäkringsbolag eller dyligt, eller så var det runt 12.000:- för värmaren... Skall se om jag kan hitta pappret igen.
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Stenfors skrev:StringerBell skrev:Stenfors skrev: det första jag gjorde var att åka och installera en brytare till dieselvärmaren så att den går att stänga av manuellt.Om det är under fem grader vill ju elektroniken kicka igång brännaren och om det inte går borde det generera felmeddanden.
Eftersom temperatursensorn är frånkopplad så vet inte "elektroniken" om att det är under fem grader.
Dessa felkoder finns för temperaturgivaren:
Temperatursensor – avbrott
Temperatursensor – kortslutning, överlast eller jordslutning.
Då vill dem att man skall börja felsöka styrenheten osv osv. Tror inte det är bra att koppla bort temperaturgivaren men verkar inte som att felkoden låser värmaren permanent. Så det bör ju inte vara någon fara.
Förresten, Styrenheten CPM har jag för mig kostade ca 10.000:- om man inte kan blanda in försäkringsbolag eller dyligt, eller så var det runt 12.000:- för värmaren... Skall se om jag kan hitta pappret igen.

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986