Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CMD
Tänkte skruva fast kupévärmaren på mittkonsollen på passagerarplats. Alltså framför stereon och under handskfacket om ni är med på vilken jag menar. Nån som har en guide på hur jag får lös den plastbiten så jag kan borra och skruva utan att vara rädd att köra borren i en svindyr ledningsmatta? :D
av CMD
Beror så vitt jag förstår det på hur man riktar värmaren de, eller? Riktar man den rakt upp i taket så blir de ju knas. Men o andra sidan så kan man ju i stort sett skita i kupévärmare om den bara står på golvet. Blir ju ingen cirkulation på luften och värmen stannar nere på golvet.
av CMD
Taxen47 skrev:Jag satte min så här.

Bild
Nått sånt där jag hade tänkt mig! Funka bra? Inga falsklarm från sensorn i taket? Tog du lös plasten eller borrade du ändå?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Det är en Calix slim 1600 med 800W också.Har inga problem med nåt larm med den vinkeln.Jag kände med fingrarna att det inte fanns något bakom och borrade sen med panelen på plats.Borrade 4 hål och sen plåtskruvar i varje hål.Satte den så långt ner som möjligt för att garantera att inte nåt fanns bakom,som jag inte kunde känna.Fästet är vridbart för att kunna justera vinkeln,som syns på bilden.
av Droopy
CMD skrev:Beror så vitt jag förstår det på hur man riktar värmaren de, eller? Riktar man den rakt upp i taket så blir de ju knas. Men o andra sidan så kan man ju i stort sett skita i kupévärmare om den bara står på golvet. Blir ju ingen cirkulation på luften och värmen stannar nere på golvet.

Har haft min liggandes på golvet sedan dag1 och det blir isfritt utan problem.
av CMD
Droopy skrev:
CMD skrev:Beror så vitt jag förstår det på hur man riktar värmaren de, eller? Riktar man den rakt upp i taket så blir de ju knas. Men o andra sidan så kan man ju i stort sett skita i kupévärmare om den bara står på golvet. Blir ju ingen cirkulation på luften och värmen stannar nere på golvet.

Har haft min liggandes på golvet sedan dag1 och det blir isfritt utan problem.
Jo jag har den liggande på golvet i dagsläget och inte blir de isfritt på alla rutor under den tid jag har värmaren inkopplad iaf. Lägg därtill att jag har en 6A säkring så omöjliggör ju det en större värmare.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]