Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Hejsan, har en V70 2,5FT -11 som den vänstra vindrutetorkararmen knarrar när man kör den utan att det regnar. Knarret kommer ifrån där armen sitter fast i torkarmotorn om jag hör rätt. Har sprayat 5-56 ner där men låter fortfarande.
Någon som haft detta problemet eller har?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Samma fenomen uppstår på min bil intermittent. Jag har lokaliserat ljudkällan till "fjäderöglan"som sitter längst ned på insidan av torkararmen. Om jag bökar lite med fjädern så försvinner ljudet ett tag. För mig uppstod detta efter att jag bytt vindruta. Jag har numera slutit fred med ljudet eftersom det är så lättfixat och ändå håller sig tyst ett par veckor efter fjäderåtgärden.
Användarvisningsbild
av reo91
Sleeper skrev:Samma fenomen uppstår på min bil intermittent. Jag har lokaliserat ljudkällan till "fjäderöglan"som sitter längst ned på insidan av torkararmen. Om jag bökar lite med fjädern så försvinner ljudet ett tag. För mig uppstod detta efter att jag bytt vindruta. Jag har numera slutit fred med ljudet eftersom det är så lättfixat och ändå håller sig tyst ett par veckor efter fjäderåtgärden.
Okej, skall kolla på det om det kan vara det :)

Tack för tipset!!!

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]