...

Moderator: Moderatorer

Vidvinkeln gör enormt mycket skillnad faktiskt, jag vet att Joel påpekade det mycket förut "det är närmre än vad det ser ut att vara", det var först när jag själv skaffade cam och jämförde liknande scenarion som jag förstod hur jädra nära det faktiskt är många gånger.
Idag mötte jag en polisbil, arla morgon, släckta lampor fram och bak. Även den "bäste" kan fela? ;)
Ja ibland blir man nästan besviken på att det der så långt bort ut.. Typ när folk svänger in en billängt framför en på motorväg och det på filmen ser ut som att det är gott om plats (om man inte kollar vägmarkeringarna och syns att det inte ens är 2 streck mellan oss) eller näran ligger i vänsterfilen och kör om och får en stresspelle i rumpan och det på filmen ser ut som att jag har gott om plats att flytta mig till höger men det egentligen bara är kanske 30-40 meter mellan fordonen jag kör om.

Haha... polisbilen kanske vad under hemlig täckmantel!!
Täckmantel, vette tusan, den var ju trots allt målad i övrigt! ;)
Video kommer, har ett par klipp som väntar på att bli hopkokade men hoppas få med något mer.
Har det på film men orkar inte lägga upp det nu, på väg hem idag kommer jag ifatt en radda bilar som håller runt 40-45km/h (70-sträcka).
Självklart är det ju möte hela tiden så ingen kan köra om, ser till sist att den främsta bilen (den som håller nere hastigheten) kör med varningsblinkers på så jag misstänkte att dom låg och bogserade.
Efter ett par kilometer så kom vi fram till en rondell, här kan jag se att bil nr.1 och bil nr.2 (dessa två som jag trodde bogserade) körde åt varsitt håll. Med andra ord, bil nr.1 låg alltså med varningsblinkers på och bromsade upp 20-25 bilar!??
Man kan ju undra varför, och varför i helsicke kör man inte till sidan och släpper förbi!???
Lite gott och blandat, trodde inte jag hade material så det täckte ett gäng minuter men det gjorde det.
Finns ett par fall som jag är lite.. Vad ska man säga. Osäker till. Inte 100% stolt över agerandet så att säga. :lol:

[youtube]XtBLypW9kbQ[/youtube]
Nepp, tokmörkt både fram och bak. Det var såpass mörkt ute att jag själv valde att köra halvljus istället för dimljus+parkeringsljus som jag normalt kör. Men det är ju svårt med moderna bilar osv. ;)
Var ju riktigt många roliga klipp! :D

Bilen vid typ 0:40 känndes lite som en svensk variant av Lada-förare.. I dom ryska filmerna är det ofta just dom som kör galet.. och samtidigt har en bil utan några som helst säkerhetsannordningar så som antisladd och så. :D Nu blev det inte riktigt så allvarligt så det behövdes.. hehe..

1:06
Hetsbulle!

2:11
Party i din bil där! :D

Och jävlar va snö ni fått i Stockholm sen igår då jag senast var där! Fusk! Det har kommit bara nån halv centimeter i Gävle.. Bah! ;)
Fast det ser lite slaskigt ut så det regnar nog bort imorrn..
Haha ja, en svensk Lada-förare var ganska spot on. Eller valfri pubertal tonåring med moppemusch. :D
Man får passa på att ha party i bilen när frugan är hemma med lillkorven. ;)

Ja det kom en del snö på kort tid igår, förvånar mig att det inte blivit några rubriker ännu, haha! Nu på morgonen har det regnat en del så det är blött och halt även om snön till stor del ligger kvar men den lär försvinna under dagen.
Det är intressant varför folk går på vägen istället för på en trottoar/gångbana, speciellt i mörkret utan reflex :twisted:
Ser sådana hemma i Uppsala också varje dag, i kvarteret där jag bor. Själv väljer jag att hålla mig så långt bort från bilar som möjligt när jag går till fots!!
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 356

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]