Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Behålla Volvo V50 1.8f-09 (6300mil) eller Byta till en Volvo V70 2.5FT-09 (11900mil)

Volvo V50 1.8f BEHÅLLA
2
15%
Volvo V70 2.5FT byta!
11
85%
Hade gärna gett er bilder på just den jag är ute efter om jag haft några,

Lite kort info.

2.5FT
Automat
High Preformance (usb+aux)
Blåtand
Backsensorer
3x extraljus (vet inte om dessa får sitta)
Xenon
Tonad 5rutor
Elektrisk bagage lucka.

Skulle nästan säga momentum paket på den, men då det saknas avbländade backspegel så vet jag inte(det baserar jag på att jag har det i nuvarande V50)

Färgkod glömde jag att kolla, men den är mörkblå..
Vanliga svarta halvskinn inredningen.. 2 brukare på 11900 mil, 12000 mila servicen är gjord..

Lite mer info för den som orkar läsa men tyvärr inga bilder som sagt...
Jag hade gladeligen bytt till förmån för den roligare motorn även om jag personligen skulle letat efter något nyare. Rent kostnadsmässigt så borde den väl vara dyrare i inköp men i övrigt ganska lik V50 1.8F om man får tro forumet vilket bör göra den till ett acceptabelt uppbyte.
Ja blev frälst efter provkörningen.

Bensinförbrukningen inget större problem.

MEN!! Det verkar vara ett rätt stort problem med Ac kompressorn, ringde bilia i Avesta. I dag, de hade haft 3st bilar med skuren acpump, som tur var så hade bara den och mumtiremmen tagit skada inte kamremmen.. Det som oroar mig mest nu..
Mini_ice skrev:Ja blev frälst efter provkörningen.

MEN!! Det verkar vara ett rätt stort problem med Ac kompressorn, ringde bilia i Avesta. I dag, de hade haft 3st bilar med skuren acpump, som tur var så hade bara den och mumtiremmen tagit skada inte kamremmen.. Det som oroar mig mest nu..
Trist med Acpumparna :( är ju inte roligt att råka ut för kamremsras !!!
C30robban skrev:
Mini_ice skrev:Ja blev frälst efter provkörningen.

Trist med Acpumparna :( är ju inte roligt att råka ut för kamremsras !!!
Ja verkligen, tyvärr blev det inte den Volvon, MEN det blev en Volvo!! Bilder och info kommer när jag hämtat den på måndag,,
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.