Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jens75
Skall byta siren i min V70 -02. Vet någon vilka årsmodeller som är kompatibla med sirenen i min -02. Tänkte eventuellt köpa på skroten, men vill ju inte köpa en allt för gammal siren :)
av eddar
Kanskje heter den: 8637399, og da finns den i flere modeller.
Om du finner en, så testa den før du åker hem.

Batteriet i disse bruker å lekke, og dermed gjør sönder komponenter i den.
Sirenen kan deles mellom grå og sort del med tapetkniv, vær forsiktig,
og bytt til et nytt sett batteri (7,2 Volt ladbart), som kan monteres utenfor sirenen,
(kanskje kables til motorrommet . . . )
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag rekommenderar Wissel's metod, koppla bort batteriet så har du inga mer problem med detta.. fixa bara en siren som inte är skadad!
av jens75
Hittade även denna beskrivning (som kräver att man reggar sig för att kunna se alla bilder):
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479

Skall besöka Volvo och fråga efter artickelnummer till min siren, samt vilka andra eventuella siren-artickelnummer som är kompatibla med min bil.
av svda
Notera att det är billigare att köpa en hel larmsats inkl. siren, lås ... än bara sirenen. Så var det i Sverige tidigare också men det är numera justerat.
Användarvisningsbild
av greeeken
svda skrev:Notera att det är billigare att köpa en hel larmsats inkl. siren, lås ... än bara sirenen. Så var det i Sverige tidigare också men det är numera justerat.
Hänger inte riktigt med om vad du pratar om nu
Användarvisningsbild
av greeeken
jens75 skrev:Skall byta siren i min V70 -02. Vet någon vilka årsmodeller som är kompatibla med sirenen i min -02. Tänkte eventuellt köpa på skroten, men vill ju inte köpa en allt för gammal siren :)
Fram till mitten av 04
av svda
greeeken skrev:
svda skrev:Notera att det är billigare att köpa en hel larmsats inkl. siren, lås ... än bara sirenen. Så var det i Sverige tidigare också men det är numera justerat.
Hänger inte riktigt med om vad du pratar om nu
Komplett larmsats 165.01 Euro, endast sirenen 215.19 Euro
Klicka på länken till Skandix ovanför mitt inlägg så klarnar det nog :D
Stefans 968

Fick hem plåtarna idag. IMG_1338.jpeg

Dåligt batteri?

Nu är det bytt.

Styrservo V70 2010

Antagligen lossade någon skillnad när t[…]

Låter lite farligt, men kör på om[…]