Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

llesrof skrev:Är jag ändå öppnade plånboken på vid gavel så kunde jag inte motstå att köpa ett sexpack talgbollar också. Funderar på att hänga ett par i backapegeln
Vad är det för fågel du ska mata då... pilfink (snabb som en pil) eller flåmes (flyger som en flåbuse) eller blåkråka (säger sig själv) kanske... :roll:

Mvh
Lennart
av *pettson*
Sex talgbollar väl kastade.. är ett utmärkt bete till att få se dom sällsynta blåvitgula folksnapparna, dom häckar mest i par och är sällsynta ute i kyla.
Kända för att härma en auktoritet som förr kallades polis, genom att slumpmässigt kasta ur sej: jaha hur var det här då?
llesrof skrev:Är jag ändå öppnade plånboken på vid gavel så kunde jag inte motstå att köpa ett sexpack talgbollar också. Funderar på att hänga ett par i backapegeln :D
För att göda ev dårfinkar i trafiken? :)
Nja... vi får se vad jag kan locka till mig för pippifåglar. En och annan gammal skata har man ju sett i trafiken, även några ruggugglor. Dårfinkar finns det gott om och fullspettar lika så. Då och då kommer det en domherre som hindrar en från att köra om eller blinkar med helljuset när man kör om den på 70-sträcka. Det finns även en hel del gröngölingar i trafiken som man måste ta hänsyn till och tittar man hur skitigt det är i dikena så tror man ju att det finns en hel del spillkråkor där ute också. Rostbrun fönsterhake har jag hemma och Gonorren låter "svid-i-pitt-svid-i-pitt-svid-i-pitt...". Vindruteturkarna låter som turkduvor (http://sv.wikipedia.org/wiki/Turkduva) så det är därför jag byter dessa.
Kan man kalla detta för att tråden spårat ur, eller är det kanske en hel järnvägskatastrof :D :-)-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]