Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Charmed
Hallå pojkar och flickor.

Har ett bekymmer.

Vid låsning och öppning av centrallåset så låser inte tankluckan.

Har plockat bort låsmotor och bytt den men samma problem.

Om jag öppnar bilen med fjärren när jag har motorn lös så ser jag att den öppnar, alltså drar tillbaka sprinten.
När jag sen låser så skjuter den inte ut sprinten alls.. den reagerar inte ens.
öppnar jag igen så ser jag att motorn öppnar.

OM jag tvingar ut motorn i låst läge för hand och öppnar bilen då drar den tillbaka sprinten så som den ska, men den går inte åt andra hållet.

In i motorn går det 2 kablar... så förmodar att den växlar polerna vid låsning respektive öppning för att få motorn att gå åt andra hållet.

Provat köra motorn med vanlig ström och det fungerar hur bra som helst.

Någon som har en ide???

Mvh Thomas
Precis som Anders säger det är fördröjning på Volvo bilarna.....
Så du hinner låsa bilen gå runt bilen och tanka och gå in och betala och så är luckan låst när du kommer ut igen :-)

Jag fick problem att min tanklucka förblev stängd......lite panik med nästan tom tank! :-O)
Men det löste jag med att ta mig in på insidan av kofferten och manuellt tvinga låset att öppna sig :-)-)
Hej!

Jag har precis samma problem som Thomas här och även fast jag väntat på fördröjningen så vägrar det att låsa! Bytte motorn idag men det fungerar ändå inte?

Vad göra?

Tack på förhand
MrSpeed skrev:Hej!

Jag har precis samma problem som Thomas här och även fast jag väntat på fördröjningen så vägrar det att låsa! Bytte motorn idag men det fungerar ändå inte?

Vad göra?

Tack på förhand
Fabriksinställningen är 10 minuter, har du väntat den tiden ?
Samma problem här. S80 2005. Går till bilen på morgonen locket är öppet, alltså väntat minst 12 timmar. Om jag manuellt flyttar låspinnen med handen till låst läge så öppnar den när jag öppnar centrallåset. Har någon programmerat den att aldrig låsa...eller vad? Bytte också motor.
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?