Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Hej!
Har suttit och byggt olika Volvo-bilar på hemsidan den senaste tiden. Nu har jag stött på några frågetecken...
Har hos V60 hittat "Fuktsensor" - Vad är det? Finns ingen förklaring till det, andra tillval har en liten beskrivning.
Eluppvärmd vindruta - Störs man som förare av trådarna i rutan? De som sitter i bakrutan skulle jag inte vilja sitta och stirra på under körning framåt. Är de mer "dolda"? Startas dessa när man använder den bränsledriva motorvärmaren? Eller är det en speciell knapp eller går dessa enbart på samma knapp som trådarna i bakrutan?

Ett tillbehör jag inte hittar hos varesig V60 eller V70 är den eldrivna bagageluckan. Finns detta inte längre eller har jag missat det?
av Lövet
Kan svara på en och det är att eldriven baklucka aldrig har funnits till V60.
V70 har den däremot.
Användarvisningsbild
av Kite
Fuktsensorn mäter fukt inuti bilen och anpassar avfuktningen därefter.
Eluppvärmd vindruta startas inte tillsammans med bränslevärmaren utan den startar du med separat knapp när bilen är igång. Suttit i en Ford fokus med elruta tidigare och tyckte inte det störde nämnvärt.
av Dennis86
Så som jag fick det förklarat när jag skulle handla va att Fuktsensorn känner av om det är dimma på rutorna inifrån och då höjer farten på fläkten.
Ang värmen i rutan så får du kolla jäkligt noga för att se trådarna.
Har du Voc så känns det ganska o nödigt men i annat fall en bra grej då du slipper skrapa,
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ang trådarna så stördes jag av dessa i XC60. Kan vara en vanesak och beroende av hur solen / ljuset ligger, jag skulle dock inte välja det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
W.A.P.E. skrev:Ang trådarna så stördes jag av dessa i XC60. Kan vara en vanesak och beroende av hur solen / ljuset ligger, jag skulle dock inte välja det.
Nej jag ser inget direkt värde i detta för min del heller. Bilen bor i varmgarage, frånsett när jag är på resande fot. Då finns ju bränslevärmaren att tillgå.
Användarvisningsbild
av Perra83
Fuktsensor eller inte, ja har inte märkt någon skillnad. Sitter i C30n men ja tror inte att det är nån i V60n.
Nivåsensor till larmet är viktigare mm.
av JE Jr
Eluppvärmd vindruta är nog en sån grej man gärna kan prova innan man kryssar i. Jag är känslig för dessa, särskilt i blött väder i mörker, men börjar vänja mig nu. Hade dock inte kryssat i det om jag köpt ny bil. Många andra jag pratat med har dock inga problem med dem alls.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]